AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
616

problem med tändningen 316 e21 -78

Nu behöver jag er hjälp, för jag har kört fast.

Min 316 -78 startade jättefint och gick jättefint, men sen började den rycka när jag körde ca 80 km/h. Jag kom ca en mil innan den dog totalt och sen dess har jag försökt lura ut problemet. Mycket med hjälp av sökmotorn här på forumet men det har inte lyckats.

Jag har fått veta att snabba ryckningar (som min gjorde) innebär problem med tändningen. Långsamma ryck (som jag inte hade) är problem med bränsletillfäörseln.

När jag tittar ner i förgasaren och gasar manuellt från motorn ser jag att det kommer bensin in i förgasaren. Om jag kör på startmotorn och sprayar ner startgas i förgasaren reagerar den inte alls. Alltså måste jag ha bekymmer med tändningen.

Jag bytte fördelarlock idag men måste vänta på rotorn tills i morgon. däremot gjorde jag rent den gamla så gott det gick innan jag satte ihop alltihop. Ingen reaktion alls.

Finns det något jag missar? Finns det nåt relä för tändningen? säkring? Har någon nån bra ide om hur jag ska gå vidare?
Ska plocka ur ett tändstift och se om jag får någon gnista, men det måste jag vänta med tills jag får hjälp med att vrida på nyckeln.

Trevlig helg på er!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.