AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.803

varför byggdes ingen m3 e46 sedan?

Sida 1 av 2
varför byggde inte bmw en e46 sedan?? var det för att e36 sedan sålde dåligt?? en kille från norge har byggt en egen och gillar verkligen resultatet Länk hade gärna sett en riktig version från bmw... någon som vet??
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Poesi!
Den var vackrare än coupen! All heder åt norrmannen!
visst är den riktigt läcker :D .. jag hade dock velat ha sedanens bakljus samt vanlig baklucka :D
Snyggare än coupen :D Satan så läcker den var.
sjukts snygg!

nu blir jag bara arg för att bmw aldrig gjorde en 4-d M3.
Jag hade hellre köpt den än coupén som jag har idag..
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller med tidigare. Riktigt snyggt bygge.
Problemet var nog att e36 sedanen sålde för dårligt. BMW trodde helt enkelt inte att det fanns tillräckligt stort intresse.
Allting handlar i slutändan om försäljning. BMW tillverkar ingen modell om de inte tjänar pengar. Intresset för M3 Sedan är svalt. Personligen föredrar jag coupé eller cabriolet på en sådan.
Har kollat igenom hela projekt tråden nu. Kan man säga mer än att det är ett brutalt bygge och bilen blev riktigt fin.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Imponerande bygge, men enligt mig inte i närheten av Coupè utseendemässigt. Har aldrig tyckt 3-serie sedanerna är snygga fram tills E90 även om den också är mycket snyggare som Coupé.

tror att många gillar m3 sedanen mer för att den är så speciell.. hade den varit lika vanlig som coupen tror jag att vi hade haft en annan åsikt... hade jag fått bestämma hade min varit phoenixgul :P
Merkostnaden för BMW att tillverka en M3E46 sedan hade varit marginell.
Helt säkert hade dom sålt fler M3:or än dom nu gjorde.

BMW är lite sega med att ta fram olika karossversioner på M3-modellerna.
Till skillnad mot MB som har kombi, sedan och kupeversioner av AMG C-klass.
michael.anki
Bra av Bmw att dom inte gjorde en sedan av m3:an.
Tycker att Bmw skulle skippat alla cabriolet i m3 också.
Helt klart bäst i coupe.

Tror att dom skippade sedanmodellerna pga dålig försäljning av E36:an.
Samma misstag igen, tror inte det.

Bmw idag Bmw imorgon
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Hade bmw gjort en 4-dörrars m3 e46 så hade den inte sett ut så där. Kolla på e90... den ser ju förskräcklig ut i 4-dörrars. Samma med e36. Norrmannen har ju bara satt dit 2 bakdörrar på en snygg coupe-kaross.
Magnus: FEL!

Han har byggt om en 4-dörrars E46 med delar från en krockad M3 E46.

Du kanske ska kolla första sidan i hans tråd :)

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
michael.anki//

Men hur kommer det sig att E90 finns som sedan ///M om nu BMW valde bort det på E46'an pga E36 M-sedan skulle ha sålt dåligt?

Har precis läst klart tråden om den Norska M3E46 sedan,
omfg vad snygg den blev.

BMW gjorde ett stort misstag när dom inte tillverkade en M3 sedan och touringmodell.
bygget är riktigt snyggt men synd att han tar så mycket delar från coupen så som t.ex bakljusen.. en photoshop bild på hur m3 touring skulle kunna se ut Länk synd bara att breddningen är lite dåligt gjord
michael.anki
Grodan,det kan ju vara så att han eller hon som bestämmer tycker att E90 karossen skulle passa M3 den här gången?

Karosserna är ju inte lika varandra precist!

Bmw idag Bmw imorgon
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
michael.anki//

Vadå? Tror du på det själv? :)

MagnusSa//

Tycker E90 är jävligt snygg faktiskt som den här exempelvis.
Länk
Länk
Länk

Själv valde jag mellan att köpa en faceliftad 330 E46 eller E90 och valet var givet pga E90 är inte bara snyggare utan även modernare. E46 börjar kännas gammal nu. Dock faceliftade E46 Coupé kan vara med ett år till som fräsch, men efter det är det kört även för den. Men det är som sagt min personliga åsikt. Alla tycker vi olika som tur är det. :)

grodan:den du länkar till är en e90 med m-paket och inte en m3:a :P
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
bmw_jerry//

Ja, följ tråden så hittar du förklaringen själv. Det var ett svar till användaren MagnusSa i tråden. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.