|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Låg och matade på ordenligt på E4:an. Det var knappt några bilar ute mer än mig och jag hade brådis. Så plötsligt längre fram så stor och vinkade in mig och hjärtat började slå 200 slag/sekund. Jag bromsade tvärt. lyckligtvis kom en polis fram och sa " det här är bara en vanlig rutinkontroll". Jag skojade till det lite och sa "tur att ni inte stod med lasern några km tidigare" hon bara skrattade och det gjorde jag också men av ren lycka för att dom inte hade någon fartkontroll. Någon som varit med om liknande påfrestningar på hjärtat? För övrigt noterade jag en kille med en ny M5 som blivit stoppad, ägaren stod längre bort och polisen verkade söka igenom bilen. | |
|
Många gånger :) Tyvärr så råkade jag även för dem som hade laser. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
säkert en med laserstörare :) |
|
|
fyfan för "rutin"kontroller... senaste så kollade en trevlig polis genom hela min 735:a, nyköpt och ägarbyte pappret hade inte kommit fram än.. koll av chassi nummer bla bla och kom 30min försenad till jobbet. för något år sen åkte jag på 3st "rutin"kontroller inom loppet av 2 timmar, när jag åkte iväg från sista kontrollen halkade foten av kopplingen som resulterade i däckspinn utav helvete (överdrivet) så farbror blå åkte efter och vinkade in mig igen. Men jag klarade mig utan böter när elaka snuten kolla på den väl använda kopplings pedalen som blänkte fint där på golvet, rådet var att köpa ett nytt. |
|
|
Var också inne på en rutin kontroll för nån vecka sedan.Blåsa och dom kollade upp bilen, tog max. 5 minuter.Tycker att det är bra att dom kollar alkoholen,givetvis tråkigt när man råkar ut för det som Ismo gjorde. Det är dock smällar man får ta,så länge dom fångar in så många påvärkade förare som möjligt. |
|
|
Blev stoppad på Autobahn i helgen, hade bråttom som fan upp till Hamburg då jag skulle vidare med tåg till Berlin. Hade kört ner till Luxenburg under torsdagsnatten, sovit 3h per natt och sen hemåt under lördagsnatten så jag var rätt sliten. I höjd med Bremen så ser jag tre mörka BMW av äldre modell omringa minibussen bakom mig (vi åkte två bussar), det dröjer inte länge förren jag har en framför mig och en till vänster. Dom tvingar ner oss på en avfart och stannar på en liten parkering. Jag har blivit stannad på Autobahn tidigare så jag visste det var poliser, men när dom hotar om att dra vapen så undrar jag vad fan som händer. Under hård bevakning så får alla ta fram pass, då detta va mitt i natten och i en full minibuss så tog det ett tag och att vissa i sällskapet kallade poliserna Hitler och Helga underlättade inte heller. Såfort dom kontrollerat oss så förklarar dom vad som hänt. Tydligen var det någon som rymt från ett mord, varför han skulle finnas i någon av våra bil fick vi aldrig förklarat för oss. Jag trodde dom hade stannat oss pga att vi körde i 160, tyckte då dom överreagerade lite :) Det slutade iaf med att jag missade tåget. |
|
|
M.A Så länge dom håller sig undan med laser så är det ju helt ok... Det är helt rätt att kontrollera nykterheten på förare på det här sättet. |
|
| Nej, laser gillar vi inte:-) | |
| de stör vi ut med en störare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.