|
|
|
|---|---|
|
En tant körde rakt ut i korsningen, hon missade att hon hade väjningsplikt. Jag råkade komma åkadens och hade inte en chans att undvika henne, ville inte inte väja in på motgående körbana. Han bara bromsa till nästan 0 innan det tog imot. Så nu är bilen krockad höger fram men den går att köra. Det sjuka var att damen vägrade erkänna att hon bara kört rakt ut i korsningen så jag ringde efter polisen. Dom kom och jag fick berätta och hon fick berätta vad som hänt. Hon påstod att jag körde så fort osv. medans jag hävdade att jag inte gjorde det, det fanns heller inga bromsmärken i gatan. Alltså inga bevis. Då sa hon att hon var inne i korsningen först. Jag sa att hon bara körde in i korsningen. ärendet har hamnat hos Polisen. Nu undrar jag om någon vet hur lång tid en sån här händelse tar att reda ut? Det råder ju inget tvivel om att hon hade väljningsplikt med tanke på skylten. Funderar på att anmäla henne för försök till smitning om det är möjligt, för hon ville åka hela tiden. Jag blir skitförbannad över att hon inte bara kan ta på sig skulden och så kan vi lösa det här. Alla kan ju göra misstag. Damen är förövrigt en "kändis" och jag är förvånad över att hon var så otrevlig samt att hon stod och grinade och skrek hela tiden ! Vilken idiot alltså. | |
|
Nu blev man ju nyfiken? Är hon från TV4? M3 E30Länk |
|
|
Hej Är Polis inblandad brukar det oftast kunnas ge ett beslut fort, jag har fått direkt på plats, men sen kan försäkringsbolaget göra en annan bedömning vad jag hört av försäkringsbolag själva. Polis ska tittar mer på vem man kan bötfälla för ärendet. Men du bör kunna ringa ditt imorgon och fråga om när ärendet beräknas vara klart. Vet hur irriterande det är. Var själv i en liknande situation inte så länge sedan |
|
|
Jag frågade polisen om deras bedöming. Dom sa att hon brutit mot regeln om väjningsplikt inget mer hade dom att säga. Polisen berömde mig för att jag ringt. Do hade också stora problem att prata med damen. Hon var dryg som tusan, hon sa vid flera tillfällen att jag var helt dum i huvudet och en massa annat skit. Hon gormade igentligen helt utan anledning till både mig och poliserna. Det var ju bara en liten olycka utan några som helst personskador. Jag ska ringa och höra efter imorgon, fallet är ju inte direkt komplicerat att utreda. Hon borde bli av med kortet samt få böter anser jag. |
|
|
Hej Tror inte hon blir av med kortet för det. Snarare får hon betala självrisk och lite annat genom sitt försäkrningsbolag. Säger dom att hon har brutit mot regeln om väjningsplikt kan hon få böter för det också. En relativt ung förare (22) backade in i mig när jag stod still på en parkering. Vi fyllde i en blankett på Lördagen och postade samma dag, vi var dock överens om att han gjorde fel. Försäkringsbolaget hade fått in båda papperna på måndag, jag ringde dit (Eftermiddag) och fick beslut över telefon direkt. Nu kan dom ju vända sig till polis direkt också så det borde kunna avgöras relativt fort. |
|
|
Låter som det gick smidigt, precis som det ska göra. Inga kostigheter. Gör man fel så ska ma ta på sig det. Det finns gott om människor anser sig vara så felfria och perfekta att dom precis aldrig skulle göra något fel eller misstag. Tror det var därför kärringen blev så knäckt vid senaste krocken, för att hon tvingades inse att hon begått ett misstag och helt enkelt avvikt från sin profil som "ideal". Blev påbackad i december. Bilen var Italienskregistrerad och tjejen som körde hade lådat bilen från någon = problem. Men sån tur var tog hon på sig skulden. En massa papper och väntan innan det där var utrett. I Maj lämnade jag in bilen på rep. Sedan fick jag lämna den på backjobb 2 ggr för att dom slarvade. Ett tag trode jag att jag skulle få ta på mig skadan själv. |
|
| Vilken kändis var det? | |
| Ja, nu är vi lite nyfikna, lite ledtrådar tack =) | |
|
Om jag blir indragen i en olycka av en person som försöker "smita" och sedan kallar mig mindre trevliga saker skulle jag inte ha några alls problem med att uppge namnet, eller iaf ledtrådar så det är omöjligt att missta vem det är... Hoppas det löser sig för dig! Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.