AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
903

Äntligen bytt kammar m5 3,6

Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Nu äntligen har jag bytt kammar o insjusterat alla ventiler, Går tyst o fint nu.
Men tändkablarna är dåliga så den går lite ojämt, men det har den gjort sen jag köpte den.

En skum grej som hände när jag ställde bilen hos bmw var att km räknaren backa 2000 mil? Nån som vet vad det kan komma sig?
Inte mig imot, men jag skulle gärna veta vad det kommer sig.
Jag har ju kört ca 1000 mil sen jag köpte den. Nån som har nån teori?
Tacksam för tips. Mvh

M-killen
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Ska också dra till BMW o justera mina "ventiler". Till vilken BMW åf ställer in dom så bra att tom miltalen justeras ner?..;)
au
362
audidriver
540iAT -97
Det låter som ett dyrt ingrepp, får man fråga vad det kostade?
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Beolab) Hej. Det där med miltalen Hände när jag parkerade vid bmw, så det är inte dom som gjort nått som har med att det ändrade sig, men riktigt skumt är det.

Audidriver) Ja billigt är det då inte , men värt nästan verenda krona:)
Har klämt i 3,8 ans kammar, Men det är ju precis samma kammar i både 3,6 och 3,8. Kan väl säga på ett ungifär vad kalaset gick på. Ca 10 papp.
Mvh

M-killen
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
10k måste ju anses som ett ganska bra pris tycker jag!

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Då kostade alltså kammarna mindre än 5k styck låter billigt, med tänkte på att det är ganska vassa kammar.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Jonne_racer) Kammarna har jag köpt försig o hör inte till det jag betala för jobbet me byte o sjustering. Nya kammar kostar 24.000. Det är alldeles för mycket för mig. Köpte beg o de var i mycket bra skick, Fast mina gammla som satt i var det inget fel på o dom såg jätte bra ut så nu har man ett gäng i reserv.

M-killen
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Ojämn tomgång hör till inte sett till många 3.6 som inte haft den sköna ojämna gången..

Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.