|
|
|
|---|---|
|
Tänkte hör lite här om kontrolla av motortemp på bilen. Vintern börjar ju närma sig och med den de kallare temperaturerna, Min LCI model av e61 har BMW tagit bort varvtalsbegränsnings indikeringen på varvräknaren. hur ska man nu kunna ha någon som helst koll om man nått arbetstemp på bilen eller är de bara att gissa, nu har jag kört 15 km så nu har jag nog nått rätt temp på motorn. Lite underlig filosofi tycker jag själv, men de kanske är så de kommer att bli i framtiden man bara kör tills en varningslampa börjar lysa utan att ha någon riktig koll alls. Kom gärna med synunkter. MVH Jens | |
| Jag undrar samma sak. Hur tänkte man när indikeringen togs bort?? | |
|
Ja och det är samma med oljetryck på det ser man lite på hur motorn mår också Man kan ju tycka att det är otroligt med utrustning i dagens bilar men det som är viktigt finns inte Ha de T |
|
|
Dagens effektiva motorer har låg förlusteffekt för att värma kupén. Vid riktig kall väderlek kanske man inte ens når arbetstemperatur vid stadskörning. BMW och andra tillverkare har skippat temp.instrument för att dölja detta faktum för bilägarna tror jag. I Norrland behövs tillsatsvärme, åtminstone till 4-cyl dieslar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.