AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.015

ABS-lampan tänds ibland

Visa användare
61
soomg
Z3 Roadster 2,8 -99
ABS-lampan på min Z3 -99 tänds ibland under färd. Ibland hjälper det att kort stanna, slå av tändningen, starta och dra iväg igen. Men ibland räcker inte det, men då den varit avstängd en längre tid (timmar) så fungerar allt igen.

Någon som känner igen problemet och/eller har tips?
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
jag hade samma fel på min tidigare Z3 m coupe. Kollade detta hos bmw, för att veta i vilket hjul problemet satt.Vet inte exakt men där finns ett litet tandat hjul som måste indikera att hjulet rullar.alla måste indikera annars lyser lampan,och ABS systemet är ur funktion./ aske
Visa användare
61
soomg
Z3 Roadster 2,8 -99
Kanske har det med avståndet mellan tandhjulet och sensorn att göra. Att det ligger på gränsen vid ett av hjulen kanske räcker för att det skall stängas av. Kanske båst att lämna in bilen på verkstad. Det är ju en viktig säkerhetsgrej faktiskt.
Visa användare
233
Magirus
Z3 2,8 -97
Se till att få felkoden avläst, den säger vilken sensor det är som krånglar. Med största säkerhet behöver den bytas o sen är det ordning på allt igen! Den snåle följer kabeln o sprayar kontaktstycken med elektronikspray först (för att eliminera oxid/glappkontakt).

Good luck!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.