AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.131

Hjälp! Vart hittar jag ny bränsletank till e30 320 -89

FG
21
FGP
Bmw 320 E30
Nu har bränsletanken sprungit läck på min e30 320 -89. Har svårt att hitta en ny. Det som jag hittat finns på bildelsbasen.se men ca: 3200 är väl lite saftigt. Får väll bli en sån om jag inte kan hitta någon annan.

Är det någon som vet nått annat ställe som har bränsletankar?
Tacksam för svar, måste fixa en ny snabbt eller laga den gammla...
/Gustav
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Förslag ny tank Länk
FG
21
FGP
Bmw 320 E30
Tack för svaret. Ska nog beställa därifrån.
2000kr är betydligt bättre
Th
24
TheLJ
325i -88
320i -90 frontad mot träd.
Men det borde la finnas på någon skrot eller det ska tvunget vara en ny?
FG
21
FGP
Bmw 320 E30
Har ringt runt till ett par skrotar men det var ingen som hade....
Det jag har läst på trådarna jag hittat om bränsletanken på e30 så verkar det som att många får problem med att dom läcker. Dom rostar.
Vist kan jag köpa en begagnad men med en ny så lär ju problemet inte uppstå igen.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Köp ny och måla med hammarlack, det har jag gjort på både E21an och E30 in och tanken kommer då att hålla längre än bilen :-) alternativt behandlar du tanken undertill med underredsmassa efteråt så blir det ännu bättre och nästan skottsäkert!
FG
21
FGP
Bmw 320 E30
Bra ide med underredsmassan. Ska åka och hämta tanken på posten nu.
Beställde i fredags från www.galwinbildelar.se, fanns här redan samma dag såg jag när jag sökte på kollinummret. Hoppas bara att den passar...
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Du bor i Örebro ser jag, själv bor jag i Sala, jag kastade min bränsletank på min racebil, den ligger i skrotkontainern vid jobbet, vågar inte svara om den ligger kvar, eller skicket på den för den delen heller, men den
kan du få om du vill, det sitter bränslepump och givare i den också! :)
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Sorry! såg nu att du redan hämtat ut tanken! :)
FG
21
FGP
Bmw 320 E30
Har redan fått min nya tank men tack.
SE
43
SEB325LCI
325d Touring -09
Är det vanligt fel på E30??

Har precis köpt mig en E30 320 -86. Tanka fullt första gången idag. märkte att de droppa bensin från högra sidan. Är det någon packning/slang eller är de tanken som är rostig. Bilen har gått 11400mil....

Tack sam för svar.

Seb325LCI
Bl
89
Bl0mgren
318is turbo -90
320i touring -96
antagligen är det påfyllnadsröret som det rostat hål i! sitter från tanklocket ner till tanken, går inte att missa.
SE
43
SEB325LCI
325d Touring -09
Tack för svar.

Har ej kollat själv, men är det lätt att komma åt för att åtgärda eller är de ny tank som gäller?..

Seb325LCI
FG
21
FGP
Bmw 320 E30
Jag blev klar med mitt tankbyte för 3h sedan. En sak du kan kolla är att lyfta upp dynan till baksätet. Under "mattan" har du 2st svarta lock. Under locken så sitter bränslepump och tankmätare. Min gamla tank var rostig runt returröret/ slangen som går in vid soppapumpen.

Jag skulle inte försöka laga tänken själv. Är skitfarligt att svetsa även om du sköljer ur tanken. Läste dock om någon som lagat sin med kemisk metal. Men det beror på i vilket skick tanken är i när du får ned den.

Är en hel del att ta bort för att byta tanken. Du får börja med att skruva bort hela avgassystemet. Sedan värmesköldarna (2st) för att sedan få bort kardan. Först då kan du ta ned tanken. Har tagit mig 4 hela dagar då jag har haft problem med att skruvar har gått av osv.
Jag passade även på att byta soppafiltret när jag ändå höll på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.