|
|
|
|---|---|
|
hej jag är på jakt efter en bra och fin bmw e46 touring hälst en 320 årm 00 eller nyare. jag tänkte höra mig för vad som man ska kolla på ordentligt och hur man kollar det innan köpet, hänvisa inte till begagnatguiden för där står det inte hur man kollar det, t.e.x om "bakaxeln är lös". tack på förhand // niklas varför åka fort när man kan åka brett!! =) | |
| Satsa på en med facelift då de har den lilla sexan på 170hk. | |
|
Är du seriöst intressead av en bil så kan jag rekommendera ett konditionstest hos auktoriserad BMWverkstad. Du kan ju prata med säljaren om dina planer och kankse komma överens om att dela på priset för kollen (för min del 800 kr och fick vara med och prata med mek-killen hela tiden). Vill inte säljaren det så säg att du betalar hela om du köper och ifall du inte köper får säljaren köpa protokollet för halva priset - förhoppningvis fint att ha för en kommande köpare eller för dig bra inspel för prutning. Kolla ACn noga - det kan bli dyrt att fixa med. Se bara hur många trådar om AC det finns här. Känn att det komemr rejält kall luft både till förare och passagerare - mät gärna om du har en bra termometer. /Patrik, som nyligen köpte en kollade E46 325-touring -02 /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Du bör välja en E46 från 2001 och framåt då flera av barnsjukdomarna rättats till på denna årsmodell med div uppdateringar. 170hk motorn finns på samtliga 320 tillverkade from Sep 2000, dvs årsmodell 01. Hade jag varit i din sits skulle jag valt en senare modell med facelift, gärna en sen 04:a pga rostskyddsgarantin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.