|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte hänga ut en firma här som nyss repade mina fälgar vid ett däckbyte. Dom bestämde sig för att det skulle kosta 400:- att byta+balansera 2nya däck (235 40 r17) på mina fräscha m3 motorsport fälgar 17". Först så blev jag lite suspekt då dom inte verkade veta vad dom sysslade med. Jag är inte själv någon kung på däckkrängning men man kunde lätt se att det såg svårt ut för dom. Efter arbetet som kanske tog 1timme så körde jag själv ut bilen i solsken för att se om det hade blivit någon skada. Då såg jag att det hade blivit några fälgskrapningar. 1-2dm lång på en av fälgen. Den andra var det mindre märken på. Men efteråt så blev jag så jävla arg och krävde tillbaka pengar och för eventuella reparationskostnader. Efter en tid så kom jag och ägaren av firman fram till att han skulle stå för reparationskostnader -arbetet vid krängning. Jag gick därifrån ganska upprörd men kom sen på att jag måste ha ett papper som bevisar och styrker det som ägaren av firman sa. Men då vägrade han att göra det. Först så langade han fram 400:- som jag skulle få. Men jag vet själv att reparationen kostar mer. Men då vägrade han helt och sa att jag skulle komma tillbaka 1 timme senare då han hade käkat klart. Han sa också att fälgarna är gamla och att det kan bli märken. Som man då ska räkna med. Detta är ren bullshit!!!! Firman heter Alix bilvård/Stiven bilservice och ligger i Haninge Jag undrar därefter vem jag ska kontakta och anmäla händelsen. Konsumentverket kanske? Ursäkta för ev. stavfel. Skrev i min iver och har precis kommit hem ifrån däckkrängaren. | |
|
Sjukt störande att det händer,,samma sak hände mig för två år sen när jag hade precis köpt mina breyton fälgar för 20tusen dock inte samma ställe men trakterna,,det sluta med att jag fick mina pengar samt fick min fälg reparerad fick hålla på 2 veckor det sluta handla om pengar för mig efter ett tag utan principen....jag har många vänner som gick till honom tidigare han förlora minst 10 kunder pga det,,,stå på dig kräv din rätt lycka till |
|
|
Det är ett svår läge som du hamnat i. Vanligtvis brukar "däckkrängaren" hävda att repan var innan det påbörjade jobbet. Det är en fördel om man påvisar skicket av fälgarna innan påbörjat jobb, och att man inte godtar några repor vid bytet. Tråkigt att man oftast måste gå den hårda vägen. Du kanske ska prova att lägga ut en tråd på Zatzy som har fler och större kategori av läsare. Skicka sedan en länk till däckfriman..:) |
|
Fireztorm |
Tjenare meccah, Jag jobbade på Alix /stiven bilservice, men slutade idag där, Du kanske såg mig där, för ja såg dig din blåa BMW stylad. Jag kan säga så här att ja var med när snubben bytte dina fälgar, och han repade dom han är helt jävla värdelös, Alla som jobbar där är bara jävla fuskare inte bara att byta, dom gör bara skit jobb inom rekond o bilservice reparationer osv, halvgjorda jobb köper grejer ifrån biltema fast dom säger att dom köper ifrån Meca /mekonomen, så att chefen drar in mer pengar, Alla där säger ingen dom vill ju ha sina jobb kvar, eftersom alla dom där jobbar SVART JOBB, alla är flyktingar, dom tar pengar ifrån Arbetförmedlingen, Soc, sen så får dom svarta pengar ifrån chefen han som sa till dig " KOMPIS DU HAR FÅTT DINA 400kr", Skit synd att de behövde hända, men ja hade tänkt o anmäla dom för svart jobb osv, |
| Haha, klockrent ju. Denna tråd ska jag följa. Glöm inte uppdatera nu =) | |
|
HOhohoho...haha Oseriösa företag brukar sabba det för sig själva i slutändan.... Denna tråd kan bli ganska så kul... |
|
|
Har fixat en massa foton på fälgarna idag som jag ska skicka in till Allmänna reklamationsnämnden, samt formulär som man ska fylla i. All är så sjukt störande. Detta kräver så jäkla mycket energi av mig. Visst det gäller inte så stora pengar. Är mer utav en princip sak. Speciellt då Ägaren behandlar mig som skit. Det kommer ta sin tid men fan vad rädda dom kommer att bli så fort dom får på sig Allmänna Reklamationsnämnden. Bättre skulle det dock vara om dom blev anmälda för svartjobb. Så att ägaren blir införstådd om de Svenska lagarna. |
|
|
Vill inte göra dig besviken eller så, men de flesta firmor skiter rätt hårt i ARN's utlåtande och "svarta lista". Hoppas det löser sig ändå. |
|
| Man tycker att om man arbetar med fäljar och vill undvika repa dem så bör man kunna "maskera" med papp eller något annat material för att skydda... | |
| De oseriösa firmorna bryr sig sällan om ARN/Svartlistor då de oftast byter orgnr. Tror det bästa är att du själv ligger på och försöker komma fram till en "förlikning" med ägaren direkt. | |
| Jag får en känsla av att Meccah och Fireztorm är samma person. | |
|
Inte har de två personerna använt samm ipnummer iallafall.... bmw528m varför så misstänksam?? "It's furious to be fast!" |
|
|
Jag tror inte de är samma person. Fireztorm missar konsekvent att det bara är efter . som man ska ha stor bokstav. Meccah skriver på ett annat och mer korrekt sätt. Jag brukar vara en skeptisk person men denna gång tror jag det är ok. -------------------------------- //Lövet |
|
|
pga. Denna tråd. Länk Där är det fireztorm som hänger ut firman. I denna tråd så jobbar fireztorm på firman. Han verkar i sin iver själv ha blandat ihop anv. namnen. |
|
|
Busted! Då har han bara skärpt språket i det första inlägget. -------------------------------- //Lövet |
|
Fireztorm |
Nej men ja försökte bara sprida ut mera så att firman får dåligt rykte, så ja kopierade bara hans text o sen la ja till min kommentar, allt är sant så, de är väl inge fel o kopiera bara o sprida ut de på mera sidor. Men meccah o jag är dock inte samma person, efter att ja slutade där vart ja så arg för vissa anledningar, så ja satte mig vid datorn letade forum osv kolla om någon hade skrivit nått om den firman o så hittade ja detta, o så försökte jag bara sprida ut de på flera sidor bara. För den firman ska fan ner kommer spendera hela mitt liv för att få ner den. |
|
ohhhh vilken rysare....... hur sóm helst så verkar firman inte ha så många vänner..... eller finsn det någon som har något gott att säga om dem? "It's furious to be fast!" |
|
|
e de denna firman? www.alixbilservice.se "It's furious to be fast!" |
|
Fireztorm |
Aa firman är www.alixbilservice.se |
| Blir ju lite tufft med tre olika användare att hålla reda på vem som ska säga vad. | |
|
verkar ju ha e bra hemsida. verkar seriös utåt sett.... kanske skall åka dit och se hur man blir bemött. chefen e det han med mustaschen på länken kontakt...? vad har de för orgnr? hittar inte det någonstans har sökt på internet men ej hittat... "Med vår mycket kompetenta och erfarna personal kan vi garantera dig ett trevligt bemötande och att arbetet utförs med högsta kvalitet." finns det någon som har upplevt detta ifrån dem? skulle vara kul och höra om det finns fler åsikter om företaget, men inte ifrån någon nyregistrerad medlem med 1 inlägg ;) övrigt så tycker jag att många däckfirmor verkar ha anstälda som är lite "slashasar". kanske bara har råd att ha skumt folk anstält eller skall man säga anstält om folk som inte får ärlig lön .. ;) Spekulera mera....En annan kul grej med anstälda som inte är anställda är: om de mister ett par fingrar under ett däckbyte vad händer då? de har ju ingen försäkring eller nåt på dem...snacka om att gräva sin egen .... "It's furious to be fast!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.