|
|
|
|---|---|
| Som rubriken säger så är jag lite nyfiken på vad bränsleförbrukningen ligger på ungefär vid blandad körning i en Z3 M Coupé? | |
| Jag har iofs Z4m men det kan ju inte vara så stor skillnad. ca 1,1 drar min i alla fall. | |
|
Roadstern ligger på under litern,runt 0.9-0.95,iaf om maninteligger o nöter motorväg då drar det upp mot 1.0-1.05. |
|
|
Hej! Jag kör min Z3 M Coupé på ca 1.1 med hyfsat mycket gasandes. Ser man till motorvolym och effekt så är dom grymt snåla :) |
|
| Här står mätaren på 1,29 i snitt, knappast nollad de senaste 200-300 milen. Z4 M var fordonet. | |
|
Min M Coupé drar ca 1,1-1,2 vid blandad körning. Kommer aldrig under litern. 1,4-1,5 är inte ovanligt om man ligger och nöter motorväg i lite högre tempo. mvh ///Andreas |
|
|
Tjena Var ute och finkörde med frugan igår, landsväg och snitt på 90 km/h då drog min roadster 2,8 0,78 lit/mil. Men vid lite mer normal Z3 körning ligger den på litern och uppåt. Jörgen |
|
| Under de tankningarna jag mätt upp så har jag legat mellan 1.1 och 1.2 (blandad körning) med min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.