|
|
|
|---|---|
|
Har lite funderingar ang turbokonvert. av mina 525 -92 utan vanos. Jag har sökt utan att finna svar så kastar upp en tråd. Tänkte försöka mig på en liten tattarlösning med grenröret, så jag undrar ifall det är någon som testat att vända på det och montera det uppochner för att sedan bygga en lite addapter för att fästa turbo ? Vet att många brukar göra detta med m20 men hur funkar det på min motor, kommer det att ta i huv? Har bara planer såhär från början att hinka i en turbo från en rb25 och ladda runt 0.3-0.4, intercooler från en saab9000, progresiv btr, och lite annat godis, sen av det jag har läst mig till så de som kör ungefär med liknande recept, då kör den ena enbart med större spridare men orginal lmm, och den andra byter till 535lmm och spridare och viseversa... Vad är nödvändigt? Klarar jag mig med större spridare eller behöver jag även en annan lmm från tex 535? Om så, passar denna lmm i min befintliga kontakt eller bör den även bytas... Vill väldigt gärna ha svar på detta så jag slipper gå sömnlös om nätterna i fortsättningen! Har ni några tips så accepteras dessa vänligt! Kan hända att jag tabbat mig något med sökfunktionen men om så får ni ursäkta. Mvh Andreas | |
| jag vet inte om diselgrenröret passar?, Annars kan du ju ta ditt gamla rör och bygga om eler något i den stillen, | |
| Mjaa, har funderat på det men dom verkar tydligen inte passa. =/ Så just därför jag är sugen på att veta om det går att vända på skiten så jag enbart kan bygga mig en addapter så jag slipper kapa sönder orginal grejerna.. | |
| Jaa jag vet faktiskt inte, Men det borde gå att bygga om orginalet, Bara testa och se =P, ett tips köp inte ett kina rör då får du svetsa det hela tiden, Polaren har ett sådan och han svär över det varje dag, Men borde gå att svetsa tycker jag, | |
|
Joo jag har hört att det bara är rate.. men ska knalla ut i garaget nu så det bör visa sig inom några timmar ifall det gick att vända på rören eller ej :D ingen som kan hjälpa mig med den andra funderingen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.