|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Ännu en av dessa trådar, men jag undrar - varför är det ingen som hör av sig? Har haft annonsen ute i 3 veckor, med i det närmaste obefintligt intresse. Är det omöjligt att sälja en röd bil? Är X-drive inget värt? Ligger med ca 30 000 marginal UNDER alla andra 525 XI med liknande mätarställning! Länk Tacksam för råd! | |
|
Jag skulle tro att det är färgkombinationen och avsaknad av Steptronic som gör det, kanske även navigator anna utrustning som är "nödvändig" för många. MVH Christofer |
|
|
Bytte du inte till dig bilen för motsvarande 220' för nått år sedan? Tror tyvärr inte att X-drive motiverar ett så värst stort prispåslag begagnat. Jag skulle exempelvis inte lägga 20.000 till jämfört med denna: Länk Däremot stör färgen mig inte ett dugg. Avskyr grå bilar med svart skinn. Har åkt alldeles för mycket hyrbil för att kunna stå ut i sådana bilar. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jo, jag bytte in en BMW 130i -06 utan vinterhjul som gått 6300 mil (om jag inte minns fel) mot 525:an som då gått 4500, och fick lägga 15 000:- mellan. Men att jag en gång i tiden köpte 130:n billigt bör ju inte påverka försäljningspriset på 525:an... Verkar som att 130:n hade behållit ett bättre andrahandsvärde, iaf sett till blocketpriserna! |
|
|
Nej, men det jag menar är att man normalt sett får tåla ett ganska rejält värdetapp på så pass nya bilar. Annars är min poäng fortfarande att du bör prissätta bilen med hänsyn till vanliga 525 också, inte bara X-drive. En rimlig skillnad därimellan kanske är 10.000, inte 25.000 -------------------------------- //Lövet |
|
| Du har säkert en poäng där. Time will tell! | |
|
håller med om x-drive och tror inte att saken är avsaknad av automat eller navi utan färgkombon, som är ganska udda i gråmetallic-sverige. is i magen, det kommer säkert någon som gillar just denna färg. |
|
|
Färgkombon var snyggt! Jag hade heller köpt denna än en tråk silver! Jag tror att det är helt enkelt en svår prisklass att sälja bilar i! Hade själv väldiga problem med att sälja en bil i den prisklassen privat för ca 2 år sen. Håll ut..... M3 E30Länk |
|
|
Vrålsnygg färgkombination!!! Tror att det generellt sett är segt att sälja bilar privat som är 5 årsmodeller gamla för över 200KSEK. |
|
|
Oerhört läcker! Kan ju vara en bra idé att förnya annonsen så att den hamnar "överst" igen Mvh |
|
|
Har förnyat annonsen på blocket, och genast hörde i alla fall några av sig. Man skall nog inte underskatta att ligga högre upp på listan. Och att jag justerat priset lite kan ju ha viss effekt också... Tack för input! |
|
|
Varför inte 199.000 istället? Ingen skillnad för dig egentligen, men det innebär att du kommer med i alla sökningar <200.000 och många har nog det som gräns. Ett annat alternativ är att använda dig av Blockets "Galleri"-funktion. Då syns du i alla sökningar som innehåller något av orden BMW, 525 eller X-drive. Kostar 120 spänn men på 200.000 är inte det så mycket... -------------------------------- //Lövet |
|
|
Kolla vad en bilfirma bjuder kontant, det lär ju vara brist på begagnat, speciellt nyare begagnat. Bilfirmor har nog lättare att sälja såpass ny och dyr bil. Det norde ju åtminstone vara värt ett försök! Åk till närmsta BMW handlare och hör. /Mats J |
|
| Gillar färgkombon. Hade nästan kunnat vara spekulant på din bil om tiden varit den rätta. Har sneglat en del på E61 eftersom jag ibland skulle vilja ha en större bil. Jag utgår dock ifrån att du inte är intresserad av ett byte mot en E91 325 07. | |
| Joofa: I första hand har jag ju tänkt mig kontantköp, i andra hand kan jag tänka mig en småbil som dellikvid. Huruvida en E91 kvalar in som just småbil är väl en pris- och förhandlingsfråga... :) Hör gärna av dig, mailadress o tfnnummer finns i annonsen på Blocket och här på Power-börsen. | |
| Är ganska övertygad om att det är färgen som spökar. Snygg eller inte, lättsåld är den inte! | |
| Jag tycker den är snygg, sitt lugnt i båten. | |
|
Tyvärr hjälper det nog inte att vissa tycker färgen är snygg om 3/4 av de potentiella köparna ratar färgen. MVH Christofer |
|
|
Det räcker ju med en intressant som köper :). Jag sålde en specialbyggd bubbla cab för några år sedan, fick ett samtal efter 3mån annonsering killen kommer och köper den kontant 120kkr på en söndag ?! Detta var den enda som hade hört av sig. /C |
|
|
Färgen tror jag inte har ett dugg med problemet att göra. Det är seeeegt att sälja en dyr bil på blocket eftersom de flesta begagnatköpare behöver hjälp med finansieringen i den prisklassen. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jag tor att det är den höga deklarerade bensinförbrukningen som stör många. 9,9 l/mil är relativt mycket för en modern "vanlig" bil i den storleksklassen. Sen är färgkombinationen ganska udda, men jag gillar den iaf :-) Du får 180' från mig på direkten! Mvh Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.