|
|
|
|---|---|
|
Ska kolla på en bil som har skadad framruta (anm på bes.). Tiden för ombes har gått ut. Hur ska man göra?? Vad säger försäkrings bolaget om jag köper bilen o börjar med att ta ut en ny ruta på försäkringen? Går det att anmäla glas skadan på nuvarande ägares försäkring och att jag sedan plockar ut en ny ruta på den? | |
| En kompis gjorde ett liknande manöver när hon köpte en byt, försäkringsbolaget var inte pigga på att stå för ny ruta. Hon fick betala den själv. | |
|
"Vad säger försäkrings bolaget om jag köper bilen o börjar med att ta ut en ny ruta på försäkringen?" Har skadan inträffat innan du köpte bilen vill inte ditt FB stå för kostnaden. "Går det att anmäla glas skadan på nuvarande ägares försäkring och att jag sedan plockar ut en ny ruta på den?" Det har jag varit med om och det gick bra. Då blir det rätt FB som ska betala kalaset. |
|
| Som sagt om skadan fanns innan du köpte bilen då ska nuvarande ägare anmäla skadan så det går på hans försäkring trots att du köper bilen och försäkrar på ditt namn. Eller så kör du med bilen några månader och får en "ny" skada och får ut det från din bolag. :) | |
| "dåvarande" ska det vara. EDIT-FUNKTION TACK. | |
|
Det som gäller är alltså att anmäla skadan på nuvarande ägares försäkring så det förs bolaget får betala.. Hur betalas självrisken vid glas skada? Betalas den hos glasmästaren som byter ruta eller direkt till försäkrings bolaget? Kan ju vara bra att veta hur vi ska göra upp med självrisk o så. |
|
|
Hos glasmästaren, ca 1700:- If it works, don't fix it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.