|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om någon vet om verktygsfacket((själva locket) kan tas från annan mod? Var på BMW i Solna men dom kunde få fram en sådan. Skulle även behöva ny skumplast historia som sitter vid torpedväggen i motor rummet,har ju blivit lite kexig under åren.Den fanns att beställa,men 1800 tyckte jag var lite för mkt utan att kollat runt lite.Tar gärna emot tips.... Hälsn Henry | |
|
Här kan du själv kolla: Länk Där kan du se att verktygsfacket är lika på E9, E12, E21, E23, E24, E28 och E30 Till torpedplåten på min E3 köpte jag en 10 mm tjock ljuddämpningsmatta från BILTEMA (36-9214) som blev mycket bra. Med sin silvriga yta utåt blev det riktigt snyggt fast förstås inte riktigt originallikt. Du kan få både bild på hur det blev samt beskrivning över hur jag satte fast den om du hör av dig. Per L |
|
|
Att verktygsfacket skulle vara lika till en E9 och E21 är en sanning med modifikation, speciellt till en 73:a! Verktygskådan för E9 årsmodell 75, då fick den nya versionen av verktygsfack, är gemensam med E21, E23, E24 och E28. Den tidigare versionen är det deinitivt inte. Henry, jag antar att din verktygslåda har stöd i metall på sidan som de tidigare varianterna och inte ett plaststöd i mitten? /Johan |
|
|
Ja, jag ser att det är själva verktygssatsen som är lika. Själva facket kan jag inte ens hitta vad den har för nummer. Per L |
|
|
Precis, det finns en i USA, www.coupeking.com om jag inte minns fel, som kör med utbytessystem på locken. 99 av 100 är ju mer elle mindre skadade efter drygt 35 år. /Johan |
|
|
Tjena Johan o Per! Låter som om att jag får försöka snyggatill det facket som sitter på...tillsvidare iallafall.Det har gått sönder 1cm under skruven man stänger locket med.Får testa med superlim o försöka trixa till det lite snyggt. Tackar för tipsen...Biltema förresten...har ni provat deras rengöring för vinyl,skinn mm.. Om ni hade sett inredning innan o efter...speciellt det röda skinnet som till hälften var svart av...ja.jag vet inte vad efter alla år...wow...3 rundor med mjuk tandborste...och en hel del timmar. |
|
|
Anledningen till att luckan spricker är att folk drar igen luckan med full kraft, med lite tyngd av verktygen i plastluckan kan vem som helst räkna ut vad som händer efter x-antal stängningar. /Johan |
|
|
Jag tyckte i början av E9-ägandet att det var coolt med ett komplett verkygsfack. Alla verktyg ska vara med och reservdelarna helst i orginalmodell (som utgått) Eftersom jag aldrig öppnar och visar min "fina" samling för någon. så funderar jag på att plocka bort de tunga verktygen. Sen gäller det ju att hitta en "matchande" verktygspåse att lägga grejerna i.... Precis som johnor skriver så ökar risken att hela verktygsfacket faller i bitar vid nästa stängning av luckan. Plasten är numera ganska spröd... Såg någon ingående beskrivning hur man kan "laga" trasigt verktygsfack. Jag tror det var på e9coupe.com Fast då krävs det nog att man är i plastbranschen.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.