AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.375

Märkligt startproblem 330xd - någon som känner igen det?

el
5
ellbe
330xdA -04
Min 330xda 2003 har börjat bete sig konstigt, igen. När jag köpte den i mars startade den inte vid flera tillfällen och då bytte BMW dieselframmatningspumpen, startade fortfarande inte och då bytte de ett startrelä, och sedan har bilen gått fram tills nu. Startproblemet är tillbaka. På morgonen får jag prova att vrida nyckeln typ 15 - 20 gånger innan den startar. Startmotorn går runt utan problem. Resten av dagen har den startat, men imorse startade den på första försöket, för att sedan inte starta efter att jag kört en mil och parkerat i en halvtimme... Har haft den inne på BMW i en vecka, och där startar den såklart alltid, och de hittar inget fel, men något fel är det ju uppenbarligen! Någon som har samma erfarenhet och hittat lösningen?
el
5
ellbe
330xdA -04
Puffar lite. BMW har nu bytt ænnu en dieselpump - denna gången i tanken. De sa att problemet var løst, men næsta morgon var det samma visa igen... Ska man behøv skrota en bil av 2003 års modell bara før att BMW inte klarar att hitta vad som ær fel???? Kanske man borde parkera den i Alby och hoppas att några huliganer tænder på den så att jag får ut pengar på førsækringen???
Ær det verkligen ingen som har hørt om liknande problem med common rail sexan?
Jag hade samma problem med min 330xd -03 ett tag. Efter ett par besök på verkstaden var det dock åtgärdat, i varje fall tills jag sålde bilen.
ett fel som jag har varit med om på flera bilar är att spridarna läcker igenom mot returen.

om det är så borde du få en fel kod som är typ.

Bränsletrycks sesor felaktig
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Visst är väl tanken "delad" och det finns en pump däremellan som kan trilska? Har för mig att det uppträder främst vid mindre än 20 liter i tanken??

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.