AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.698

Systemet med kontrollmärke på regskylten försvinner

Sida 2 av 2
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Det har faktiskt skrivits om detta , anledningen är att det omsätts mycket bilar varje år och varje regnr som har använts har en viss dödtid då det inte får återanvändas, det är denna tid som nu har varit tvunget att minskas till mindre än ett år eller två år jag kommer inte ihåg.

6,6 miljoner fordon, har du då räknat in mopeder, traktorer, skotrar osv osv?
Jag vet inte.

mvh
P

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Hmm, jag fick hem nya skyltar till min C5:a igår, undrar om man vågar sig på att köra utan skattemärke tills de nya reglerna börjar gälla... :)

/Masten
Är du beredd på att böta en femhundring så är det ju lugnt. :-)
pgr69: Helt riktigt, det har skrivits flera gånger om detta, sök gärna bakåt i ämnet.
Du kan vara helt lugn, det nuvarande systemet föranleder ingen panik hos Transportstyrelsen (VV) på länge än. Karantäntiden för använt regnummer var när jag språkade med VV redan i början av -07, ett år, och förmodligen innan, men man kan ju ha minskat ytterliggare senare.

FP
ni
91
nikk_e46
735iA -91
Nya skyltar kostar ca 70-100kr/par, så det känns inte lönt att riskera att åka utan fram tills årsskiftet... Är ju bara ca 3månader kvar iaf så!! :)

/mvh Nikke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

pgr69: alla fordon med regnummer är inräknade.

Nyregistreringar (alla fordon med regnr) 2008 var strax under 500' så även med 1-2 års karantäntid på gamla nummer så är det många år kvar innan det blir problem.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.