|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Dock har det varit en del protester: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
|
Jag har kört utan skatteuggla i tre år utan att ens fått en kommentar om det (!!!) så mig påverkar det inte nämvärt :) |
|
|
Lär bli fler som tar efter ovan exempel gissar jag. Svekke |
|
| Det var ju på tiden | |
|
Nu kan man kanske klistra ett bmw märke där i stället för skattemärket :) BMW M-POWER |
|
|
Skönt! En annan klistrar ju 4 ggr. per år på dieseln! Då är det bara plocka fram kniven och skala bort alla gamla märken. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Någon som vet om skyltens utförande kommer ändras samtidigt? Inte för att det är nödvändigt, men jag lär ju åtminstone beställa en ny bakre skylt då jag inte vill köra runt med ett gammalt skattemärke där. MVH Stenis |
|
|
Kanske blir en fjärde bokstav på platsen. VV har ju ont om regnr till nya bilar. |
|
|
pgr69: Det befintliga systemet ger drygt 12 miljoner skyltkombinationer medan det vid utgången av 2008 fanns ca. 6,6 miljoner registrerade fordon så brist på regrstreringsnummer skulle inte jag säga att det är. Vi har idag 22% fler reggade fordon än för 10 år sedan och fortsätter det i samma takt så räcker skyltarna 30+ år till. ___ //Ulf |
|
|
Jaha, det var väl rätt bra att systemen från 70-talet börjar luckras upp. Hur blir det med hastighetsbestämmelserna som är från samma period? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Programmer: Jag har också läst att Vägverket vill lägga till en bokstav till för att kunna öka antalet kombinationer. Kommer dock inte ihåg vart jag såg det. -------------------------------- //Lövet |
|
|
En annan klistrar ju 4 ggr. per år på dieseln. Samma här fast jag kör X5 4.4 |
|
Bayer_Aleks |
Låter som det bästa förslaget på länge. Så gött om man skulle slippa den jäkla lappen varje gång. Där jag bodde innan hade en kärring inte klistrat nån skattemärke på sin bil sedan 1988 och ändå e hon ute o kör dagligen. |
|
Andreas: Ämnet har ju "dammsugits" ett par gånger tidigare, minst. Vore intressant med källan till dina rön. Jag har ställt frågan direkt till VV för ett par år sedan, fick ungefär samma svar som den som programmer redogör för här. FP |
|
|
Jo. Nu var det ju det här med källan som jag inte kommer ihåg vart jag såg... -------------------------------- //Lövet |
|
|
Tror det är en liten skröna faktiskt...) FP |
|
|
Andreas: min källa för skyltkombinationer är enkel matematik och antal reggade fordon kommer från SCB. ___ //Ulf |
|
|
Jag är inte ett dugg skeptisk mot dina mattekunskaper ;-) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Äntligen slipper man den 70-talsfärgade lappen! Hur högt belopp kan man tvingas få böta om man skulle få för sig att köra utan skattemärke redan nu? /Masten |
|
| En femhundring kan man få hosta upp för ett saknat skattemärke idag. | |
|
Det beslutet var inte en dag för tidigt!! Blir att beställa nya plåtar lagom tills skatten ska betalas då (januari) så man slipper gamla/avskrapade skattemärken:) /mvh Nikke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.