AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
920

Gnissel vid start från stillastående, problem?

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jag har en 335a, -07, med automat. Idag efter en stunds körning så kom jag in på mindre vägar och upptäckte då ett gnisslande ljud som uppstod då jag från stillastående gav lite gas. Ljudet var som högst när jag svängde vänster samtidigt som jag gav lite gas, det lät något mindre när jag svängde höger och gav gas och lät endast litegrann när jag körde rakt fram. Ljudet uppstod enbart när jag stod stilla först och sen gav gas, inte när jag kommit upp i högre hastigheter än 30kmh och svängde. Ljudet lät lite som om jag glömt handbromsen i men det hade jag inte. Däremot tyckte jag att det smällde till typ från handbromsen lite tidigare under dagen, som att den föll på plats eller nåt men jag får inga varningslampor eller annat.

Ljudet verkade dessutom avta efter att jag kört omkring ett och försökt lyssna efter ljudet. Sedan körde jag på ett litet gupp och då tyckte jag att ljudet tillfälligt blev högre ett tag efter det.

När jag parkerat och öppnade motorhuven bara för att kolla om jag såg något misstänkt så såg jag att locket för spolarvätskan åkt upp men det känns kanske inte som att det borde ha något med gnisslet att göra..haha..

Hm, lång beskrivning och jag vet inte om all info är relevant...

Är det någon som har en idé om vad detta kan vara? Bör jag oroa mig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.