|
|
|
|---|---|
|
Har en 525ix -92 som plötligt tappade oljetrycket, fick tillbaka trycket genom att knacka på filterbehållaren vilket fungerade ett par gånger. Har hört att där sitter en fjäderbelastad kula någonstans som blir sliten och fastnar. Har någon erfarenhet av detta och vet var denna lilla kula sitter, kan inte se någon på BMW:s sprängsiss av behållaren Björn | |
| Kan ju kanske vara oljetrycksgivaren? | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, du kan inte sen den i ETK då den är en del av oljefilterbehållaren. Och ditt felsymptom stämmer med filterbehållaren med felaktig design (det är inte så många som faktiskt har denna felaktiga filterbehållaren). Dessutom har du en M50 motor om inte jag minns fel - detta design fel finns inte på dess oljefilterbehållare. Jag tror mer på putte6666 angående oljetrycksgivaren, det är något typ av glapp. För oljetrycksgivaren sitter monterad på oljefilterbehållaren - det är därför du troligtvis ser ett samband med att du knackar på oljefilterbehållaren och att det löser temporärt problemet. Fokusera på oljetrycksgivaren. |
|
Stämmer det är en M50 motor men det är inte givaren, motorn knackar när jag tappar trycket, hade även ur filtret och blåste igenom kanalerna i hållaren och kännde så den "ventil" man ser i botten ej fastnat när jag fick tillbaka trycket, så det verkar som felet sitter där någonstans. Men nu verkar det va kört med knackmetoden. Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.