AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.298

Idioter som inte kan låta andra vara!

B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Jaha, då var det min tur att få min bil repad med en nyckel eller liknande... Blir så jävla trött på hur folk kan hålla på så!? Bilen stod
på parkeringen mitt på ljusa dagen i 20 minuter medan jag var inne och bytte om. När jag sen kom ut var det en repa över nästan hela bakdörren och lite bak på skärmen.
Kan man på något sätt fixa till det så att den inte "lyser" så mycket som den gör nu, eller är det enda man kan göra att lacka om skiten? Det är som ett "vitt" streck över dörren.
tänkte om man kan använda sig av lite lackstift eller liknande? Kan tillägga att bilen är svart.
kom gärna med tips och några tröstande ord...
När man äntligen har en snygg bil som är fräch i lacken!!! GAH!
mvh Leon
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Åk till en duktig rekondare, och prata med dem. Ibland kan dem polera bort repor, om det inte är riktigt djupa.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Här hittar du lite tråkig läsning:
Länk

Samma sak hände mig igår. Man blir bra trött...
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Är bilen solidsvart? I så fall har jag goda nyheter; jag fick min imolaröda (solid lack) e46a "nycklad". en lackerare visade mig som amatör hur man skulle göra; först lägga igen repan med ett vanligt lackstift, därefter våtslipa och sedan grov- och finpolering. blev som nytt! :)
vet dock inte om det funkar med metaliclack där klarlacken är separat skikt, men hör med en lackerare du litar på.
Min bll är arktis met. Lämnar in den på rekond nästa vecka. Fick bort en del på egen hand och dom lär lyckas bättre. Omlackning slipper jag gärna då en såpass ljus metallic lack har stor tendens att bli flammig.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Hej igen!
Jag var hos en lackerare och rådfrågade om skadan. De sa att den var såppas djup att det måste lackas om, men de sa att man kan försöka polera på den, så att den inte blir lika vit och markant. Dom skulle ha 800:- för att försöka polera bort den lite. Men är det något man kan försöka sig på själv?
Hur går man då tillväga?

mvh Leon
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
jaha, så tänkte man lösa det den enkla vägen med att prova polera bort den, men så går de på bilen, inte bara en gång - utan 2(!!!) gånger till!
Så nu är det repor på alla dörrar framskärmar och bakskärmar, och även huven. riktigt jupa också
Bara att lämna in på omlackering *suck*
Som tur är så kostar det inte mer än 2000:-, och då får man ju helt ny lack...
Försöker se det positiva i situationen :)

mvh Leon
Pa
1.127
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Detta är fördjävligt! Har råkat ut för detta ett antal ggr på andra bilar och vis av erfarenheten så kompletterar jag numera alltid min försäkring så jag får lägre självrisk (1000 kr) vid sk uppsåtlig skadegörelse. Det är ju en jävla tur att man inte ser vem som gör det.....
da
2.000
danielb
I4 M50 -24
B-M, var det din bil som stod på Herrhagsgatan i närheten av Down Town igår, stod en där med en massa repor. Såg även en 320 borta vid Dans Närbutik som också var repad :-(
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tragiska menlösa varelser som gör detta...
Dessa s.k. människor har varken ett eget liv eller annat vettigt att göra..

Håller med föregående talare, det är förbannat tur att man inte ser den som gör skadorna, "tur" för en själv likaväl som för slemmet..

Mvh Janne.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
danielb:
Ja, det är min som står vid herrhagen. Men det va på kronoparken det händ alla tre gånger. Nu har jag som tur är flyttat hit till herrhagen istället...


Leon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.