AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.795

Akut, Min bmw 325 m20 motorn hackar.

Visa användare
15
SpitFire_
Bmw 320ik e30 -87
Min motor går ojämnt på tomgång, o hackar o studsar när man håller jämn gas...men vid gaspådrag (räcker med lite) Så går d jämnt igen-..vad kan felet vara? har gått över insug o så med startgas då den drar inte tjyvluft därifrån, o soppa får den...tror det handlar något om antingen lmm elr tomgångs motorn...

och en fråga, Måste lmm stå helt rak?? har lmm med spjäll inte med tråd

Mvh
Visa användare
15
SpitFire_
Bmw 320ik e30 -87
Snälla ingen som vet??? Tror det är tomgångs motorn..för kopplar man bort den o håller för så går den jämnt på varv, men ingen tomgång så klart..

Tacksam för svar..
Sp
10
SpeCis85
BMW 325i M-tech II -89
JAg gissar på sprickor gummibälgen mellan lmm o insuget?

Mvh Eddie

Beroende Med Wilje!
Visa användare
15
SpitFire_
Bmw 320ik e30 -87
Nae inga sprickor i den...den e hel men Tror det är tomgångs motorn..för kopplar man bort den o håller för så går den jämnt på varv, men ingen tomgång så klart.. så vad är det som styr tomgåns motorn? har testat byta spjällgivaren utan förändring
Sp
10
SpeCis85
BMW 325i M-tech II -89
E du säcker på att gummibälgen e hel? Då e du antagligen kallstartsventilen/tomgångsmotorn som e kass?
Visa användare
15
SpitFire_
Bmw 320ik e30 -87
Jag e säker. har testat byta tomgåns motorn osså....
Se
3
Selle81
325i Sedan -01
Har samma problem med min 325 2001 E46 har vart inne på verkstad utan framgång nu bryr jag mig inte utan kör.

Selle
Sp
10
SpeCis85
BMW 325i M-tech II -89
Lambda? Katten? Tänddelar? bränsle?
Visa användare
15
SpitFire_
Bmw 320ik e30 -87
Om jag kopplar ut lmm så går den jämnt när man står stilla...men så fort man börjar köra så blöddrar den bara...kan d va något?? Hur kan man kolla om det är lmm?

Mvh

Se
3
Selle81
325i Sedan -01
Så fort du kopplar ut lmm så borde motorn stanna din lmm e nog kass.

Selle
Visa användare
15
SpitFire_
Bmw 320ik e30 -87
E det så? alltså att motorn borde dö om jag kopplar ut lmm? För det gör den inte...den går jämnare på på gas stillastående, o bara bluddrar när man försöker köra med den ur kopplad...men med den inkopplade så hackar den o har sig när man håller jämn gas körandes, o när man står still svajar den nästan 1000 varv...

mvh
Sp
10
SpeCis85
BMW 325i M-tech II -89
MIn dör inte när jag kopplar bort den de kan jag lova.. o min e 2 månader gammal :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.