|
|
|
|---|---|
|
Min motor går ojämnt på tomgång, o hackar o studsar när man håller jämn gas...men vid gaspådrag (räcker med lite) Så går d jämnt igen-..vad kan felet vara? har gått över insug o så med startgas då den drar inte tjyvluft därifrån, o soppa får den...tror det handlar något om antingen lmm elr tomgångs motorn... och en fråga, Måste lmm stå helt rak?? har lmm med spjäll inte med tråd Mvh | |
|
Snälla ingen som vet??? Tror det är tomgångs motorn..för kopplar man bort den o håller för så går den jämnt på varv, men ingen tomgång så klart.. Tacksam för svar.. |
|
|
JAg gissar på sprickor gummibälgen mellan lmm o insuget? Mvh Eddie Beroende Med Wilje! |
|
| Nae inga sprickor i den...den e hel men Tror det är tomgångs motorn..för kopplar man bort den o håller för så går den jämnt på varv, men ingen tomgång så klart.. så vad är det som styr tomgåns motorn? har testat byta spjällgivaren utan förändring | |
| E du säcker på att gummibälgen e hel? Då e du antagligen kallstartsventilen/tomgångsmotorn som e kass? | |
| Jag e säker. har testat byta tomgåns motorn osså.... | |
|
Har samma problem med min 325 2001 E46 har vart inne på verkstad utan framgång nu bryr jag mig inte utan kör. Selle |
|
| Lambda? Katten? Tänddelar? bränsle? | |
|
Om jag kopplar ut lmm så går den jämnt när man står stilla...men så fort man börjar köra så blöddrar den bara...kan d va något?? Hur kan man kolla om det är lmm? Mvh |
|
|
Så fort du kopplar ut lmm så borde motorn stanna din lmm e nog kass. Selle |
|
|
E det så? alltså att motorn borde dö om jag kopplar ut lmm? För det gör den inte...den går jämnare på på gas stillastående, o bara bluddrar när man försöker köra med den ur kopplad...men med den inkopplade så hackar den o har sig när man håller jämn gas körandes, o när man står still svajar den nästan 1000 varv... mvh |
|
| MIn dör inte när jag kopplar bort den de kan jag lova.. o min e 2 månader gammal :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.