AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.146

Skumt elfel i radio och fläkt E46

Först av allt: Tack alla aktiva på detta forum som inspirerat mig att kliva över till BMW även på den fyrhjuliga arenan. Mina två BMW-hojar har till slut fått en 325:a Touring -02 med M-paket som garagekompis!

Nu till ett mysko problem jag har. Stereon tappar strömmatningen lite då och då. Först trodde jag det var fel på stereon, men nu märkte jag att även fläkten blir utan ström ibland. Ibland samtidigt som stereon, men ibland går inte fläkten men stereon funkar, ibland tvärt om.

En annan sak som kan ha samband med detta men som också kan vara helt normalt för BMW (det här är ju min första). När jag vrider på lyset ett hack ser jag att styrkan på instrumentbelysningen går ner något. När jag vrider ett hack till för att slå på halvljuset sker ingen förändring av instrumentbelysningen. Men det kanske är normalt för BMW och har inget med stereo-/fläktproblemet att göra.

Idéer om var jag ska börja felsöka mottages tacksamt!

//Lars
SE
43
SEB325LCI
325d Touring -09
Hade liknande i min 330i -01. (med fläkten) bytte fläktmotstånd sen vart de lugnt. Fläkten gick ner och upp i varv oregelbundet.. Kolla motstånden även till instrument belys.

Hoppas de hjälpte MVH

Seb325LCI
Jag tror faktiskt inte felen har med varandra att göra. Det är nog helt enkelt så att stereon är kass och att fläktmotståndet behöver bytas.

Nu sitter det en kassettspelare med lilla navigatorn och CD-växlare i skuffen. Visst funkar det att byta till en business-CD rakt av? Har den stöd för den befintliga CD-växlaren?
A&
105
A&A
M-sport 328, 99
Jepp det går att koppla in CD-växlare till Business CD stereon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.