|
|
|
|---|---|
|
har sökt på forumet men kan ej hitta just mitt problem var ut o prövade bilen lite en idag hade farthållaren inkopplad o när jag kopplade ur me kopplingen så tokvarvade den motorn fick vrida av o koppla ur den vad kan vara fel på den? | |
|
Ja skulle gissa på att givaren vid kopplingspedalen inte fungerar. Normalt när du trampar på bromsen eller trycker ner kopplingspedalen så ska farthållaren koppla ur. Eftersom bilen varvar upp när du trycker ner kopplingen tyder allt på att farthållaren inte får signalen att kopplingen är nertryckt vilket medför att men fortsätter som om inget hänt. Testa att köra med farthållaren i igen och nudda bromspedalen och se om farthållaren kopplar ur då? Gör den inte det har du antingen oturen att båda givarna är trasiga eller så är det något annat som strular för dig. Vet inte hur det ser ut på BMW (är rätt ny på BMW) Men saab, opel och massa andra bilar sitter det en givare uppe vid pedalerna under panelen. Antagligen är det den som sagt upp sig skulle ja gissa på. |
|
|
vart ute o fixat den nu problemet var att pinnen på kontakten till kopplingspedalen fastnat så drog ut den o nu funkar farthållaren klockrent. Att ja inte tänkte på de innan vet ja inte varför men tack vare ditt inlägg så kom jag ju ihåg de nu har bråkat me en farthållare på en saab en gång o de var ju samma system där me kontakterna så tackar så mkt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.