|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Hemskt ful bil,sen har den säkert den idiotiska mittkonsolen som alla nya volvos har nu också,vid en långtur så får man lägga en bit liggunderlag mellan benet och konsolen för att inte värka sönder.Sen att Volvo skulle ligga långt före vad det gäller motorer är ju en utopi.Tro inte att jag tycker illa om Volvo,men jag tycker inte att det går åt rätt håll...förra V70:in hade skönare stolar trevligare konsol Samt så är jag lycklig ägare till en Volvo 740GLE-86 en äkta Volvo! |
|
| Länk lite mer bilder.. tycker den ser riktigt bra ut men varför ska alla bilar se så grymmt höga ut nuförtiden | |
|
s60 går att bygga på volvos hemsida nu och det är 2saker jag saknar.. den klarröda färgen men den kanske kommer med eventuellt R-designpaket samt naturlig ek som interiörslist som är så sjukt snyggt i xc60.. Länk automotorsport har ått en exklusiv provkörning.. |
|
| Länk exklusiv provkörning.. lika bra som bmw säger dem , nja vet inte men detta måste va den volvo som väckt mest habegär hos mig i alla flal | |
| Det är för mig en gåta varför Volvos designer haft en myrslok som motiv när bilen designades. Miljöisch? | |
|
automotor brukar inte direkt vara volvokära annars. Såg en i trafik i förra veckan på väg över bron till danmark. Ser klart bättre ut irl. Länk |
|
|
liten förklaring av designen Länk niklas.olsson: tror att fronten har det utseendet på grund av luftmotstånd och krocksäkerhet |
|
| volvo s60 cabriolet avslöjad Länk ser lovande ut tycker jag .. skulle gärna vilja se en renodlad coupe | |
| Håller med att den ser lovande ut. Bättre än C70. | |
| vet ni om bilen kommit till handlarna?? fick höra att den skulle komma runt midsommar så får kolla på måndag.. känns väldigt spännande | |
| Såg en rödmetallic på stan igår. Såg riktigt trevligt ut tycker jag. | |
|
m.a: vilken stad?? var hos volvohandlaren förra veckan men dem hade ingen.. får åka och kolla snart igen volvo släpper nu även officiella bilder på v60 Länk riktigt snyggt faktist :D när jag blir familjefar är det ju en klart intressant bil |
|
|
Göteborg. Har sett ett par stycken tidigare också. En svart ute på stan, och den som var utställt på Göteborg Motor Show i slutet av April. Länk |
|
|
Var och provkörde en S60 D3 idag. En rätt trevlig upplevelse! Jämfört med S40/V50 tycker jag det är ett stort steg framåt interiört. Den är helt enkelt snygg inuti, enligt mig. Stolarna kändes sköna och höll i rätt bra även vid snabb kurvtagning. Ingen längre provkörning dock, så svårt att säga hur de håller på långresan. Men man satt bekvämt i alla fall. Den nya skärmen som "motsvarar" iDrive, dvs en funktionssamlande högupplöst skärm, var inte riktigt så trevlig som jag hade hoppats på. Man märkte att hårdvaran som skulle presentera grafiken inte riktigt hängde med alla gånger och det var inte lika bekvämt att gå runt bland funktionerna som jag tycker nya iDriven är. Bilen hade inte navi, men blåtand, USB och lite annat så man fick viss överblick över hur det ser ut i alla fall. Styrningen var rätt trevlig, ganska tung men trevlig och med ganska bra feedback. Bilen lyckades maskera framhjulsdriften hyfsat, men det blev lite vevigt och nervöst i styrningen när man pressade lite mer. Dessutom var chassisättningen ganska mjuk så det blev lite gungigt i kurvorna med högre hastighet. Det hade varit intressant att köra en bil med four-C och jämföra med. När jag var där fanns dock bara den jag körde och den hade icke denna finess. Bilen var utrustad med automat och jag antar att någon måste ha piskat livet ur bilen innan vår provkörning så att automaten blev inställd på att växla ofta och reagera snabbt på kickdown. För färden var... osmidig och hetsig. Framför allt till en början. Lådan växlade lite hejvilt och ett litet gaspådrag gav nedväxling och ganska hastig acceleration. Det blev dock bättre under provkörningen, men jag tyckte inte att lådan och motorn lirade riktigt klockrent. Motorn kändes dock rätt pigg och hade då tillräckligt med kraft för vår lilla runda. Det fanns en D5 som hade varit intressant att testa, men den var ute och rullade och jag orkade inte vänta. Bilen kändes rätt trång förutom i framsätet. I baksätet nuddade jag taket och bagaget kändes inte så överväldigande. Men den hade helt klart fungerat för oss i nuläget. Ska försöka provköra en AWD med Four-C framöver och se om det tar bort rattens lilla vevighet och chassiets mjukhet. För i övrigt var det en rätt angenäm upplevelse. Bekväm, snygg (framför allt inuti) och ett steg åt det sportigare hållet från tidigare modeller (enligt mig iaf). |
|
| wiberg: tack för en välskriven rapport :D vart vare du provkörde bilen?? har alla handlare fått in bilarna nu?? | |
| Jag har läst lite på jagrullar.se och det verkar som att många (alla?) handlare har fått in bilarna men att några av någon anledning inte släpper ut dom till alla. Jag var på Bilia Sisjön (Göteborg) och där var det inget snack. Deras bilar var ute och rullade mycket verkade det som. Jag åkte mest dit för att sitta och torrköra, men så såg jag en demobil utanför och frågade om man fick köra. Inga problem. | |
| ska iväg till min handlar på måndag för en liten titt | |
|
Har också provkört nya S60n . I mitt fall en D3 manuell. Hade så smått funderat på att kanske byta till en sådan nästa gång det är dags för bilbyte men efter provkörningen så får det nog vara tyvärr. Styrningen var för långsam. Fick svänga ganska mycket för att bilen skulle ändra riktning. Återgången till mittläget var också trög. Vidare tyckte jag också att chassit kändes ganska mjukt. Kändes lite gungigt vid snabba riktningsbyten. Jag lyckades också provocera fram "torque steer". Hittade en raksträcka med lite trafik och gasade på tvåan. Bilen drog då märkbart åt höger. Om man råkade gasa över en ojämnhet i vägen så ryckte det i ratten. Motorn var hyfsat pigg och drog bra, men hade ganska mycket turbolagg. Man gasade, väntade 2 sekunder och sen så drog bilen som sjutton. Körställningen var ok, men det kändes som man satt lite för högt. Pillade också lite med menysystemet. Grafiken var snygg, men systemet reagerade ganska långsamt på knapptryck. Provsatt bilen lite innan jag fick komma ut och provköra, och det var inga oceaner av utrymme där bak. Jag kunde sitta ok "bakom mig själv", men det var inte jättemycket plats för benen. |
|
| bmw newbie: har man kört bmw duger väl inget annat.. kan tänka mig att folk som kört volvo tidigare och nu kör nya s60 tycker att den är hur grymm som hellst.. volvo har en bit kvar till bmw-nivå men kul att dem är påväg åt rätt håll i alla fall | |
|
Låter som att vi hade rätt lika uppfattning om S60 D3. Håller med om att man satt lite för högt, jag hade gärna suttit lite lägre. Frugan tyckte dock om den lite högre sittställningen gentemot vår egen bil. Var det navi i den du provkörde, bmw newbie? Är nyfiken på hur den ser ut och om det blir ett mer "gediget" system när det är navi integrerat. Jag tyckte det var lite spretigt så som det var i den jag körde utan navi. Och segt, som sagt. Jag måste ändå säga att det är ett stort steg framåt mot tidigare Volvo jag har kört. Jag trivdes iofs väldigt bra i en S80 V8 som vi var nära köp på, men denna stod högt i kurs. Väntar på tillfälle att köra en AWD med bensinmotor och gärna Four-C-systemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.