|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
bmw_jerry: Både V70 (gamla) och S60 tillvekades i Gent, och Torslanda hade bara dom stora modellerna. Och som "lalaw" sa som kommer V60 (som jag förövrigt jobbar med) tillverkas i Torslanda. |
|
| hur är det med nya v70? varöfr är det så många modeller i gent? | |
| läste förresten att förra v70 tillverkades både i gent och sverige.. är det olika motoralternativ eller?? | |
|
Jag tycker den ser bra ut, troligen ser den bättre ut i verkligheten än på bild. Hoppas att den här S60:n blir körgladare än den förra. Den förra var komfortabel men någon körglädje märkte jag aldrig skymten av. S40:n är ju mycket trevligare att köra än gamla S60. På tal om "ful som stryk" så fick jag chansen att bekanta mig med nya 5-serie GT i helgen. Den bilen är inte direkt någon skönhet på bild och än värre blev det i verkligheten. Det måste vara den mest frånstötande skapelse jag sett hittills från märket. Till och med X3 prefacelift är en skönhet om man jämför. Jag fattar bara inte hur man som nybilskund kan välja en GT före en mycket snyggare sedan eller touring? |
|
| Länk film på nya s60 | |
| Jag har kört den redan *s* Körde XC60 för första gången för 1,5 år sen. | |
|
Tom: Jobbar du för volvo om du redan kört s60? Länk |
|
| Är konsult med uppdrag på Volvo. Det var en provbil som inte riktigt var 100% *s* | |
| Tom i norr: Kan du berätta lite om hur du uppfattade den? Körglädje? Vilken motor var det i provbilen? Hur upplevde du kvaliten invändigt m.m. | |
| Jag tycker interiören är mycket bättre än den gamla. Det var en dieselmotor och vilken vet jag inte. Det var en provbil så tex stereon och lite annat funkade inte. Jag tror det kan bli en populär bil. Körupplevelsen är kanske svår att bedöma då den inte var helt färdigutvecklad. | |
| de har kpierat 5seriens strålkastre :( | |
| bara den kmmer med snåla motorer så tror jag att den kan bli en riktig hit :D | |
| Talade med en kompis idag. Han hade kört en V70 som släppte ut 118 g CO2 per km. Den kommer vecka 10. | |
| Länk volvo släpper en ny film på s60 och måste erkänna att jag börjar gilla den mer och mer .. det lilla man fick se av inredningen verkade riktigt spännande | |
| Länk nu har all fakta släppts riktigt snygg inredning | |
|
Verkar ju inte så dum. T6 3.0 6-cyl rak 304 hk 440 Nm med AWD verkar trevlig. Frågan är om priset blir såpass mycket lägre än A4 och 3-serien för att på allvar kunna konkurrera. MVH Christofer |
|
| är själv mer sugen på dieslarna.. ska bli kul att se hur lågt de fått ner förbrukningen i dem.. mest lyckade volvon hittills eller vad säger ni?? | |
| Tycker den ser riktigt bra ut faktiskt. T6an skulle man lätt kunna tänka sig... | |
|
Obeskrivligt ful bil! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Tycker att det ser väldigt konstigt ut att ventilationsgallren inte är på samma höjd på instrumentbrädan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.