|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Hade tänkt att förbättre orginalljudet i bilen lite eftersom det låter lite väl tunnt. Det jag kommit fram till är att det bästa hade nog varit att bygga mellan stolarna som några har gjort, men då mister man allt förvaringsutrymme. Så jag har nu funderat på en aktiv baslåda monterad inne i bilen. Jag har hittat följande modeller alla är c.a 7cm tjocka. 1. Biltema 8" aktiv www.biltema.se sök på artnr: 24-797 Länk Pris: 999:- 2.Blaupunkt THB200A 8"aktiv Länk Pris: 1800:- 3.GAS SUB800T 8" aktiv www.brl.se sök på 900SUB800T www.brl.se | |
|
Om du önskar en seriös låda i den storleken rekommenderar jag Focal Access BUS25. Länk |
|
|
Hej! Jag hade tänkt i samma banor. Men jag var och testade om de fick plats vilket de inte gjorde :( Jag har en X3 med el-stolar. Jag har tänkt mig bygga en låda som passar i paraplyfacket bak. |
|
|
Jo jag vet ju att det finns betydligt bättre baslådor än dom jag listat, men det är en ren kostnadsfråga, jag har haft andra bilar förut med mkt påkostat ljud, men har tröttnat på byggandet och att man lägger så mkt pengar på något som man aldrig får igen, ville bara ha lite mustigare ljud i Z:an. Owjan, ok jag har funderat på att montera den uppe under handskfacket med basen ner mot passagerarens fötter om man säger så. Eftersom jag också har elstolarm, så känns det lite trångt just under stolen. Men detta kanske är något för dig, kolla bilden där dom har den i en kombi. Länk |
|
|
Startar igång denna tråd igen då jag letar efter osynlig vettig lösning i min E46 Touring.. |
|
|
Jag köpte en Pioneer TS-WX610A på Ebay.de Länk Kostade ca 1800kr inkl frakt. Låter riktigt fint och kompletterar originalljudanläggningen bra. |
|
|
Oki, har tittat lite på den. Passar den i utrymmet mellan golvet och reservhjulet därbak? är det svårt med installation om man aldrig kopplat någon stereo alls i sina dagar? |
|
|
Den passar bra i reservhjulet. Sticker upp ca 2-3 cm i lastutrymmet under golvluckan. Är egentligen inte så knepig installation så länge man vet vilka kablar man ska ge sig på. Jag tog högnivåsignal och remote från kabelstammen som går till förstärkaren som ligger under golvet precis bakom baksätets ryggstöd. Plus och minus direkt från batteriet. |
|
|
Ok. Ska se vad det blir för lösning. får fråga om råd om det blir samma lösning vart och vad man ska koppla.. :) |
|
|
Någon som kan visa bilder på färdig installation av en Pioneer TS-WX610A? |
|
|
Lite sent kanske men så här blev det. Länk Länk Jag har inte brytt mig om att dra fram "fjärrkontrollen". Har ställt in den lite svenskt lagom så det passar det mesta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.