|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
sorry läste igenom det igen och förstod hur det funkade nu. men hur har ni upplevt att beställa från Grom? |
|
|
Hej .. Jag har precis installerat ett Grom interface fast den modellen som har både Ipod - USB - 3,5mm plugg. Placeringen för mig var .. sno CD-Växlarkablarna bak i Skuffen.. Hmm de medöljande kablarna till interfaceboxen var bara ca 40 cm.. är det någon som förlängt dem för att få interface boxen framme inärheten av nav skärmen? Kan man tappa prestanda på förlängningen? såg inte nånstanns på Groms sida att man kunde köpa långa sånna här kablar , segt att koppla in USB och Iphone å sånt där bak... FINNS DET MOTSVARANDE INKOPPLINGMÖJLIGHETER BAKOM NAV SKÄRMEN ? Kan ju passa på att försöka svara lite på några obesvarade frågor.. Som trådägaren skrev .. grymt enkel installation - bra ljud jag betalade ca 1100 kr för det största interfacet med nån extrakabel åxå, sen tillkommer det (om inte tullen missar det) en tullavgift på 300 drygt vid uthämtning av paketet på poststationen -Spela från Ipod fungerar samtidigt som den laddas (lite konstigt ljud när jag testade - får kolla detta.. var bara 48 Kbit ljudbok på Iphonen) -USB eller extern hårddisk fungerar utmärkt ....Det som ligger i mappar ska ligga på ett bestämt sätt - vet inte om man bara kan ha 6st mappar med musik eller om det går med fler /har inte testat ännu men det låter kanon -3,5 mm plug (ej testat ännu) >Man kan bläddra låtar från ratten >Man ser Artist - Låtnamnet och vilken Mapp.. rullande och skiftande i skärmen längst upp (12 tecken) >tror att man kan göra inställningar för att få mer infå .. ska kolla på detta . "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
Jag har lite problem.. enkelt att koppla in där bak i trunken .. men jag vill ha interfacet framme i cockpit precis som en mobiltelefonhållare så det bara é att plugga in direkt utan att behöva greja i skuffen varje gång. Det går INTE att koppla på direkt bakpå 16:9 enheten och har ännu inte hittat samma färger på kablar som för kontakterna där bak i kabelhärvan och dess kontakter i utrymmet bakom 16:9 enheten. Är det nån som har erfarenhet av om hur kablarna från CD-växlaren ser ut när de kommer fram?? Allt verkar ihopkopplat innan de går in i "uppvisningsenheten" för jag kan köra radio osv från ratten som att inget fattades fastän skärmenheten inte sitter ikopplad alls. I värsta fall får jag tillverka en egen längre kabel och dra fram till kockpitt - har ju alla kontakterna på min korta kabel :o) "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
Jag har precis byggt in "Zemex" USB adapter. Länk Bara att rekomendera |
|
STi |
Vad kostade ""Zemex" USB adapter" ? hur installerades den? |
| Det fick bli en längre kabel. Tillverkade en med hjälp av en 5 meter lång cat6 kabel och fiskögon. Funka klockrent. (cat6 är en flerkaderlig certfierad gigabyte nätverkskabel med 8 tåtar precis som interface kabeln) får säga att iPhone med spotify är grymt nödvändigt att ha i bilen :@) | |
|
Hej! Har äntligen köpt mig en BMW. Blev en 530 i -01 med de mesta i paketväg. Kommer ju upp många frågor och funderingar. Har professional nav, mk3, cd växlare (läser ej mp3)16x9 och DSP. Vill som många andra kunna spela genom, usb, ipod eller nåt annat. Har kikat runt på forumet men hittar inte riktigt vad som skulle vara bäst. Icelink har jag läst om men vad jag förstod funkade det inte om man hade DSP i stereon. Såg om Intravee och undrar ju om nån provat det och om det funkar bra. Har ju nu telefonen som spelare med ljudböcker och musik. Om man installerar bluetooth, går det då att spela upp från telefonen, använda telefon genom navi skärmen (har orginal trådlös telefon i bilen som funkar). Verkar finnas så så många olika lösningar :) Många frågor blir det /Magnus |
|
|
Ursäkta att jag inte varit här så länge. Mej har det kostat 160 € men det var två gånger postavgift. Det var en släkt i Tyskland som köpte den till mig och sen skickade till Sverige. Vet ej om det går att skicka direkt, och det finns två återförsäljare, så om man kan tyska... Bygga in var enkelt. kopla in (+) båda 15 och 30, massan skall kopplas direkt på bilstereons chassi och I bus. Allt beroende av stereon som finns på återförsäljarens sida. beroende om det är flat eller runda kontakter på bolstereon. Undersökningar gav mej många resultater och med lite tålamod (som jag inte har) hittade jag allt som det behövs. Om det är till hjälp kan jag maila skanade bild po dokumentation som jag har till Philips PH 8060 (business CD/RDS) hälsning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.