AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.859

Grom Aux-interface E46

Sida 1 av 2
Har beställt ett Grom interface till min 330ci med stora navin mm. De som är intresserade av detta och har frågor, ställ dem här så kan jag förhoppningsvis svara när jag monterat.

Anledningen till detta interface är främst pris och funktion. Nu när jag har spotify i mobilen så är det givet med att kunna lyssna i bilen! Så, endast 3.5mm kontakt räcker numera, bort med cd-vxl, istället ersätta med Grom:en.

/Marcus
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
hej jag har en 530 e39 20 med stor skärma kan har du koplat in Grom interface om du har gört den funker den bra eller
Även jag har en e46 med stora navin och är intresserad av hur det gick....

"BMW när du älskar att betala"
Har nu kopplat in och kan bekräfta att det funkar bra!
Enkel installation, koppla ur de två snabbkontakterna till cd-vxl och in med dem i interfacet.
Funkar direkt, inga inställningar osv. För att lyssna, välj cd-läge, sen mata den med den musik du vill ha!
Denna fungerar om man har original cd-vxl i skuffen, men finns även för montering bakom stereon, om den är förberedd för vxl.

/Marcus
Tack Mackan för update, dock så har jag ingen cdväxlare. Man måste väl ha det för att allt ska fungera?
Inte säkert du behöver ha växlare, är den bara förberedd på stereon, huvudenhetens baksida, så går det lika bra att ansluta där. Lite annorlunda dock, men relativt enkelt. Tror alla huvudenheter som sitter i dagens bmw är förberedda för växlare? Rätta mig om jag har fel.
Se denna pdf länk --> Länk
Okej ska ringa BMW och höra med dom, hur e ljudet med den?
Ljudet blir bra, cd-kvalité.
Nice men vrf köpte du inte en auxkabel från bmw istället??

Finns inte till min modell.. endast -03 o fram..
ok men då är ju Bmw orginal bättre för mig då jag har en -04, kopplas den in bakom huvudenheten så att säga eller i skuffen....

br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
hur mycket har du bittalt för Grom interface var har du bställt den

Föresten Mackan laddas ipoden av ditt interface?

STi
Hur blir menyn i skärmen. Kan man söka/bläddra i kataloger? Också nyfiken på priset på denna och även på Bmw's version. Någon som sitter på info om detta?
Jag ringde BMW igår och en 0.8m auxkabel kosta typ 150 kr.

Alltså endast kabeln kosta 150 kr, man behöver väl fler delar för att ipoden ska laddas eller?

Gav 680:- för interfacet, endast 3.5mm kontakt, så ingen laddning till Ipod. Finns andra kit som även laddar, se på www.gromaudio.com
Inga menyer eller liknande från huvudenheten, dvs du sköter allt ifrån mp3 spelaren.
Om man köper en aux anslutning från bmw, laddas då ipoden av den?

Nej, laddas inte, aux anslutning är Endast 3.5mm kontakt för stereoljudöverföring! Allstå ingen laddspänning eller liknande, då behöver du Ipod kontakt, den smala breda..
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
Har en liten fråga här.. om man köper
BMW / Mini / Rover GROM iPod Adapter Direct Interface hur funkar det då styr man via ipoden elr man är tvungen att göra spellistor ipoden som man sedan kör via stereon precis som när man har skivor i cd växlarn? isf kan man inte köra blandade spår hade varit toppen om man kan det iom jag har ipod video 30gb som jag tänkte ha i bilen då

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.