AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.196

Lurendrejjare som ringt på era bilar?

Sida 1 av 2
-:BeeMWe:-
Blev uppringd igår kväll av en utlänsk kille som påstod sig komma från Sundsvall och ville köpa min bil om vi kom överens om priset. Det enda han frågade om bilen var hur långt den hade gått och sedan la han ett bud och vi diskuterade priset och kom fram till ett pris.

"Ok jag kommer till dig imorgon, var finns bilen?"
"I Uppsala"
"Ok jag ringer dig när jag kommer kl 7 imorgon"
Där avslutades samtalet

3 minuter senare ringer han upp igen
"Du kan jag komma kl 10 istället?"
"Ok det är lugnt"
"Var står bilen så kan jag komma till dig direkt"
"Haha nej, du ringer mig imorgon så möter jag dig någonstans med bilen"

Han har inte hört av sig igen och hans mobilnummer var ett kontantkort.

Man undrar juh vad han tar mig för, tror han jag är nån idiot som ger ut adressen till någon som inte vet något om bilen och det enda man frågar är hur långt den gått. Han lät ovanligt nervös i telefon också. Smidig kille...

10 liter bensin på 4 mil...

Det är nog bäst att vara försiktig i sådana lägen.

Fredrik M - Z3 2.8
Hejsan.. jag har varit med om sånt förr.
Dom frågar var bilen står och sen så kommer dom och hämtar bilen. dom snor den av dig med andra ord.
Fast i vanliga fall så brukar det vara om man har en fet bil. vet att dom själde en bil av en god vän.
Han hade en S70 med 340 hästar. efter att dom ringde och frågade vad den stog så var bilen borta efter 1 timma. och dom hörde aldrig av sig nån mera gång. så vad du än gör så ge ALDRIG ut adressen!!!

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
-:BeeMWe:-: Inte för att vara oförskämd på något sätt men om det är din 528iA från -86 som du och killen diskuterade så verkar det i mina öron otroligt att han skulle vilja stjäla den bilen. Det måste ju finnas tusentals mer intressantare/värdefullare bilar att stjäla. Eller är fälgarna tillverkade av guld? ;)

roadZter
DaneZeta: Risig men betald som någon använder som användarsignatur :) Nej jag vet, inte mycket att stjäla... Han kanske hade en likadan och behövde delar... Vem vet.

Danne Z.: E28 är lämpligt start objekt om man inte är så duktig på att sno bilar om inte annat...
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
..Jag håller med..Ge fan i att ge ut adressen.Och jag fattar inte att folk håller på som dom gör. Det var en som ringde på en bil som jag skulle sälja...Han ringde på fyllan kl.02:15...

Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel..
Spela roll, ser han bilen någon annanstans kan han skriva upp reg. nummret och få reda på addressen via bilregistret.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Mr328, bilregistret loggar tydligen begäran om information om bilar. Blir den stulen går det att luska i vem som har kollat upp bilen.

Mvh
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hur ska bilregistret kunna veta vem som fått info om en bil om man tex. ringer deras talsvar från en annan telefon än sin egen el. från kontantkort?

Mvh Jens
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, det går alltid att lura systemet. Men då finns det åtminstone några spår att spinna vidare på.

Mvh
Mr328: Därför man har bilen reggad på farsan som är skriven i en bonnhåla när man själv bor nån helt annan stans :)

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Mycket smart men om man reggar på farsan sen så bor man under samma tak ? vad göra... hehe ;)
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
låter skumt!
sålde min 528 på ett skumt sätt faktikst... killen ringde till mig utan att fråga värst mycket om min fd BMW (en 528i -86 också). En timme senare stod han utanför mitt hus. Han startade inte ens bilen utan langade upp pengarna och körde därefter iväg med bilen...

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
tompa vad har du gjort, aaaargh!! SAAB? Jag är iförsig sugen på Porsche eller Maserati så jag ska inte säga något, kanske :)

Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
I början an 90-talet importerade jag en knappt tre år gammal 735I. När jag skulle sälja den fick också samtal av en utländsk kille som knappt prutade en spänn på utgångspriset som var drygt 200 tkr och vi kom överens om att träffas på centralstationen dagen efter ( en lördag) så skulle han ha kontanter med sig. När jag och en kompis kom dit stod han där, tämligen frånvarande, tittade knappt på bilen, med 40 000:- i handen och menade att han kunde låna bilen för att hämta resterande pengar hos en kompis. Visst!!. Vi kom överens om att han fick ta taxi till kompisen. Därefter såg vi honom aldrig mer varför vi fick åka hem med osåld bil!
er
256
eraabos
M3 E30-88
Även om han hade en likadan så tror jag knappast att man åker från Sundsvall ner till Uppsala för att sno en 528- E28! Så ovanlig är de inte! Skulle han sno en likadan för att ta delar så finns det nog likadana bilar i närheten av Sundsvall.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ringde en tomte och sa att han ville ha pengar för lägenheten där jag bor nu. Det finns folk och så finns det idioter.
eraabos: Tror verkligen inte att han bodde i Sundsvall. Skulle inte förvåna mig om han bodde här i Uppsala, i förort.

er
256
eraabos
M3 E30-88
Ok, trodde att du hade sett det på hans telefon nr.
Nej det var ett oreggat kontantkort.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.