AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.244

Var hitta Carcover med insida i fleece?

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Lite förberedelser och tänkte pärlan skulle få ett mysigt täcke i vinter, har hört om att det finns carcovers med fleeceinsida, någon som kan rekommendera något?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag köpte mitt här.

www.hamiltonclassic.co.uk

Snabb och smidig leverans och ett i mitt tycke mycket bra täcke.

Niklas

Fransosen
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Hej!
Var det detta du köpte?
Länk

Vilken storlek köpte du och till vilken bil?

Vad blev priset inkl frakt? (hittar ingen på hemsidan)

mvh
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Japp, det var det.

Jag köpte det till min bil i profilen, dvs e46 cab.

Jag minns inte vilken storlek det var. Jag var osäker så jag mailade firman och berättade vad jag hade (har) och fick deras tips som passade utmärkt. Det är inte måttanpassade tält så det passade inte perfekt om du förstår vad jag menar. Det passar utmärkt :-)

Nu var det ett par tre år sedan men det kostade ca 1500 inkl frakt. I mitt tycke ett bra pris med tanke på att B---tema tar 500 för ett som måste vara gjort av återvunnen cellofan eller nåt. Prövade ett sånt först men det läckte ju vatten åt alla håll och var stelt och allmänt värdelöst. Om du väljer BMW i vänsterframen och sen tar en 5-series up to -03 ger att du ska ha ett D-stort tält och att det då kostar 125 pund. Pundet står i under 12 spänn. You do the math :-)

Niklas

Fransosen
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tack för svaret!

Får kontakta Hamilton.

mvh
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Uppdaterar en gammal tråd med att fråga om någon vet någon ÅF i Sverige som säljer bra carcovers med mjuk/fleeceliknande insida?

Hamilton har numera höjt till £160, och med en shippingquote på £48 (= runt 2250 sek hemma) så undrar jag om det finns några inhemska alternativ?
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Hej igen :-)

När mitt carcover från Hamilton blev förstört gick jag faktiskt över till BMW Original covers. Dom har nu inte fleece på insidan men om BMW anser att det kan duga utomhus funkar det för mig med :-) Nu har jag iofs ett tält till sjuan och använder det inte ofta men har inte märkt att det skulle förstöra lacken.

BMWs sitter betydligt mycket tightare än Hamiltons, har luftningshål och små fickor för speglarna, sitter allmänt mycket bättre. Fladdrar inget alls eftersom det smiter åt bättre under för och akter.

Jag vet inte vad BMW tar för sina covers, fick mitt nytt i oöppnad påse av en kompis för 200 spänn :-D Antar att det kostar mer på BMW men skulle ändå rekommendera originalprylen.

Lycka till!

Niklas

Fransosen
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tack för svaret Niklas,
Var och kände på BMWs egna, men föll inte för det pga, just som du säger, saknar mjuk insida. Har repat bilar med sådana covers förr, det vill till att bilen är 100% ren när man drar på't.
Strax över 2k går det på.

Fler förslag på covers med mjuk insida?
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Då är mina tips tyvärr slut för denna gång.

Men, ska bilen din stå ute eller inne?

Ska den stå inne skulle jag definitivt satsa på ett BMW tält. Ingen direkt vind att tala om då och du kan tvätta, polera och tom vaxa bilen innan tältet dras på.

Ska den däremot stå ute håller jag med dig. Men det är väldigt få i detta avlånga land som håller på med tält så det är nog svårt att hitta bra i Svedala. Har du kollat på Ebay?

Annars är det nog Hamilton som gäller.

Själv ställer jag av bilen på söndag i ett varmgarage med fem andra sommarbilar men struntar i tält. Man vill ju se bilen när man kommer på besök :-) Dom blänker så fint ikapp där i garaget när man kliver in....

Niklas

Fransosen
jag köpte precis ett sådant i Berlin i helgen för futtiga 22€. Dessvärre har redan slängt förpackningen så jag vet inte vad det var för märke men affären hete Autotip och ligger på Nollendorfplatz för er som har vägarna förbi så at säga. Mjuk insida och breath–thru, precis som det ska vara  Lite skillnad mot 165£ som det skulle kosta för min Jagga MarkII hos Hamilton :-)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tack för tipset ! Nu blev det ett Hamilton moltex igen, denna gång från danmark, då jag har ett sådant sedan innan och är väldigt nöjd med det, men tack ändå.
Här är det som eftersöks. Superkvalitet och mjuk som en gammal snuttetrasa. Jag är grymt nöjd.
Länk

-Upplev körglädjen i M3 E30!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.