AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.238

Kort räckvidd xenon E90 E91

Sida 2 av 2
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Upplever oxå ja har väldigt kort räckvidd på halvljuset. Finns det nån som har nån mera ingående beskrivning om hur man går till väga angående vilket avstånd man bör hålla fram till en vägg för att märka upp innan justering..vill ju inte justera de för högt då ja vet att de inte är så speciellt roligt att bli bländad :/

Jimpa_e - är det E46an du pratar om då du beskrev denna justeringsskruv?

Mvh
Andreas, det är inget du borde ge dig på utan korrekt utrustning för att kontrollera höjden. Hör med din närmaste verkstad om de kan kontrollera höjdinställningen åt dig.

Vilken tillverkare har gjort dina strålkastare? Det står längst ner i hörnet på strålkastarens framsida närmast njurarna. Är det ZKW är det känt att reflektorerna i dessa blir dåliga och att ljusbilden blir svagare och kortare.
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Upplever oxå att ja har väldigt kort räckvidd på mitt halvljus, någon som har mera ingående beskrivning för hur man ska gå till väga, vilket avstånd man ska ha till lämplig vägg för att kunna märka upp innan man justerar..vill ju inte få att de blir för högt då ja vet hur sjukt de bländar.

Jimpa_e - Är det E46an du pratar om då du beskrev justeringsskruven?

Mvh
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
hopps...tyckte mig första inlägget försvann =)

Chris - Okej, men ska de vara så himla svårt att ställa in då?? Vet inte just nu vilket fabrikat ja har på min..får kolla upp det.

Mvh
Det blir aldrig lika exakt när om man ska mäta och ha sig. Risken är stor att det blir fel.

Har du besiktigat bilen än? Va se de om höjdinställningen isf?
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Nä, de har du rätt i men vet man att golvet/marken är plan så ska de väl gå galant :) Har inte fått nåt utlåtande från dom ännu men ska in om en månad så vi får väl se vad dom har för åsikter..men tar nog med mig en skruvmejsel då för säkerhetens skull :)
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
fick ingen användning för mejseln idag, höjden såg bra ut sa dom...hade inget annat att anmärka på heller för den delen ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.