|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Trigge: Jag vet bara att just M3:orna går billigt i jämförelse med t.ex M5 och har ingen erfarenhet av 325 men JAG personligen (och med min körning) tror inte att det skiljer speciellt mycket i förbrukning mellan dessa (325-M3) men det är ju helt klart att använder man M3:ans effekt fullt ut drar den ju mer men i motorvägsfart är förbrukningen imponerande låg och som sagt vet jag det då jag ägt en. Micke Länk |
|
|
Från färddatorn: Sträcka Kapellskär-Helsingborg (är väl typ 50-60mil) genomsnittshastighet 121km/h, förbrukning 0,94 (Bilen har Turbocenter chip så det kan ju påverka åt nåndera hållet) Vet inte om det hjälper men anyways... |
|
|
Trigge: "Han säger också: "Prius did 17,2 gallons and M3 19,4 gallons". Dvs Prius fortfarande lägre än M3 men mkt högre relativt sin normalförbrukning." Nja, han säger ju 17.2 miles/gallon och 19.4 miles/gallon. Alltså tvärtom hur man räknar här (l/mil). Fast det kanske var det du menade? |
|
|
Nej, det argumentet blev fel då jag inte kände till de engelska "förbruknings-begreppen" innan Goldcoms inlägg ovan. Ett lysande exempel på öbornas särart relativt övriga Europa:) |
|
| min drog i snitt runt 1,3.....och då körde jag ganska spirituellt... | |
|
Min drar mellan 1 liter och 1,5 liter helt beroende på hur man använder gaspedalen! Motorväg och ca 180km/h skulle jag tippa på 1.3-1.4 .....har aldrig tänkt egentligen på det! Min förra M5:a drog lite mer men inte är det mkt! Gillar fordon med fart |
|
| Halmstad-Helsingborg tor knappt 20 mil ca 0,9 konstant 130 kmh. Snittar 1,3 överlag blandad körning. | |
|
Trigge, min 118d drar 0.93L med farhållare i konstant 200km/h (under 30 min), finns inte en chans att din 325:a drar lika lite. /C |
|
|
Slippy du verkar lite sleepy. Jag påstår inte det, inte vid 200 km/h. Dessutom handlar tråden i första hand om hur mkt M3 förbrukar. |
|
|
Min gammla m5 e39 drog drygt 1.5l milen i 170km/h Gammla 740 e38an drog 1.4 i 170 Prova med 328 e46an med men kommer inte ihåg vad den drog |
|
|
1.2 liter blandad körning.. blir en hel del korta sträckor Dock används motorvärmaren en del, drar väll ner förbrukningen en aning kanske |
|
|
Jag har tankat fullt och nollställt min tripmätare ca 5 ggr och kontrollerat förbrukningen. Vid blandad körning har det varit ca 0,9-1,1l/mil. Färdatorn har alltid visat ca 0,1 för lite. Jag har inte provat i 180km/h men det ligger säkert runt 1,5l/mil då. Ganska kratig motvind i den farten och motorn varvar ganska fint. |
|
m3_kosova |
Min vän har en Bmw M3 E46 och i Tyskland så testade han att köra 280 km/h och den gick över 27 liter enligt färddatorn kan detta stämma? Finns ingen fartspärr i bilen. Mitrovica Po Qka Mendove |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.