AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.293

E36 M3 Front/Bak kvalité Orginal mot "Ebay"?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjenare, är som så många andra ute efter ett komplett M-Optik paket till E36. Stora problem i att hitta begagnade sådana dock!

Nu undrar jag om någon här har klämt och känt på både orginaldelar samt eBay-delar eller motsvarande gjort i ABS. Är skillnaden verkligen så stor som folk säger? Detta har väl diskuterats tidigare men inte på länge, har det skett någon förbättring/försämring?

Var intresserad av följande kit:
Länk

eller

Länk

Någon som har erfarenhet, dessa kits säljs ju under andra namn och liknande i våra svenska butiker. Om ni har erfarenheter av liknande produkter så kommentera gärna!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
OK, överhuvudtaget då. Någon som kört med icke-orginal M3 optik och kan berätta om erfarenheter?

M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Polaren köpte M3 optik i abs-plast o iaf d kitet höll en så gott som originalkvalité iaf! O då vi båda haft varsin M3 E36 gör d lätt att jämföra.. Lackeraren va oxå impad över delarna o sa att han märkte inget avgörande som skiljde mot originaldelar! Du kan me nog me gott samvete handla! Ska själv oxå köpa ett kit till min 328 touring till våren :)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Låter sjukt fint ju! Verkar vara två kits där ute, det ena som där plasten är turkos från början det andra där plasten är svart från början. Vet du vilken färg din kompis kit hade innan lack? Alternativt vilken affär just den var köpt i ? =)

Låter ju hur bra som, blir väl säkerligen en beställning.

M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Hans va i svart plast när den blev lev! Firman minns ja inte nu men ska höra me honom! Blev lackad för ett år sen o håller lika bra fortfarande! :)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Okej, hade varit sjukt nice!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Måste bara rekomendera den färdiggrundade fronten från:
Styling 4 U
Länk

Den hade så grymt mycket högre kvalité än en annan front jag hade inne med integrerad läpp (som jag faktiskt skickade tillbaka).

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Även små detaljer som att listerna skulle vara grynade och inte släta har fronten från Styling 4 U för 2490kr. Den billigare "ebay-varianten" hade mycket sämre kvalité.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.