|
|
|
|---|---|
|
Har frågat på BMW-klubben men fick inget svar. Någon som har koll på hur många som finns kvar just nu? Skulle gärna se det indelat på 2500, 2800, 3.0, 3,0Si samt långversioner, om möjligt (kanske mycket begärt). Undrar också om någon vet om modellen 3.0L såldes ny i Sverige? Eller var det bara 3.0Li och 3.3Li som fanns nya här? Internationellt E34 M5 register Länk | |
|
Jag kan bidraga med att 3,0 L definitivt såldes i sverige. Jag har skrotat 2-3 stycken i ett tidigare liv. Fanns det verkligen en 3,0 Li? ´ Mats H |
|
|
Nä, det gör den ju inte. Vet inte vad jag tänkte på där :) Dålig koll helt enkelt. Men då vet jag att 3.0 L såldes här i alla fall. Har hittat en till salu och då lär den vara svensksåld. Måste bara undersöka hur det är med rosten. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Är det verkligen så illa att ingen här vet antalet? Personligen tycker jag det är otroligt intressant att veta det exakta antalet kvar i landet om man äger en sällsynt bil. Skulle ju kunna kolla själv, men vet inte vad man ska be dom söka på för chassinummer och beteckningar samt att jag inte har koll på dom exakta årsmodellerna heller. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Beställde för ett tag sedan ett utdrag från Transportstyrelsen över alla 2000 C/CS/CA. Data som ingick var regnr, ägarens namn + adress, modell, årsmodell, karosserikod, chassinummer, regdatum, förvärvsdatum, avställd/i trafik samt en del andra tekniska data. Kostnaden var ca. 700 (fast) samt 2kr per träff +moms (Länk. Sökningen kan specas på modell (BMW 2500, BMW 3.0 etc.) samt år (från till). När du väl har regnr kan du även gå in på gratistjänsten och få fram avställningsdatum exakt samt färg (Länk. På min hemsida har jag lagt upp ett register som förhoppningsvis kan vara till hjälp för 2000 coupé ägare. Finns också lite statistik baserad på uppgifterna. Länk /Dan |
|
|
Blev lite fel i länken till hur man köper ägar/fordons data. Hoppas denna funkar bättre: Länk /Dan |
|
|
3.0L är ovanlig... man behöver inte siffror på det. Men är man skadad ;) så kan man sitta och räkna på dessa chassinummer: Länk Detta är dock totala antalet tillverkade. Mvh Otto |
|
| Otto! Du borde ju ha kollen! Enligt länken du gav är min 2500 tillverkad mellan 5 / 1971 och 9 / 1973. Men när kom "faceliften" med bla annorlunda ventiler på C-stolpen? | |
|
Enligt Länk byttes ventilationsutförandet 05/1971 Per L |
|
| Ah, det var som tusan! Vart har jag fått -73 från då? :konfys: :) | |
|
Nejdå, det är inte konstigt med det tidsintervall du angav. Tidsintervallet för din bil finns säkert i den länk du fick av E3-Otto och slutet på intervallet (9/1973) beror säkert på att BMW ändrat andra detaljer på bilen. Tex ändrade BMW på flera bärarmars längd i framvagnen för alla E3-modeller just 9/1973. Per L |
|
|
Per L: Kunde inte sagt det bättre själv :D /Otto |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.