|
|
|
|---|---|
|
Hämtade igår hem mitt nyförvärv som efter sin törnrosasömn startade och på en gång la sig på stabila 900 rpm i tomgångsvarv. Så långt är allt prima. :) Däremot upptäckte jag att växellådan är väldigt seg i växlarna. Lägena ligger där de ska och det är inget som helst mekaniskt skrap eller liknande i lådan, det känns bara som att det är trögflytande sirap i den. Frågan är om gammal växellådsolja kan ta denna skepnad om den stått länge eller om jag har något annat problem på halsen? Kanske är fel olja i lådan? Hur som helst är jag tacksam för alla funderingar som kan finnas kring detta. Mvh Daniel | |
| Inte mycket att fundera över, byt olja snarast så kommer den med största sannolikhet bli mer lättväxlad. | |
| Tack för snabbt svar. Min tanke var också att oljan var boven i dramat men ville ändå bolla utifall det kan finnas några andra tänkbara felorsaker. | |
| Lösningen på problemet var ett trögt länkage precis under växelspaken. Smörjde det och allt fungerar lysande nu. | |
|
Trevligt att det löste sig ! får ta och gratulera till en trevlig vagn ! jag har en likadan själv fast från -70 Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.