|
|
|
|---|---|
|
tjena min bil har gått som en påse skit under en tid nu. den hugger bryter rycker känns orkeslös mm. lämnade in den på verkstad idag 18st felkoder. lmm vevaxelgivare 2st lambdasonder misständning 3 4 7 fetblandning mm | |
| radera alla och kör några mil, in och titta igen. | |
| Serva med nya stift, filter och olja. Rengör lmm med CRC spray anpassat för detta. Radera alla koder och kör ett tag och kolla koderna igen. Får du samma koder igen ska du nog prova byta kamaxelgivaren, ska va en lätt grej vad jag förstår. Skulle du behöva byta lambdor är detta också lätt. | |
|
Börja med vevaxelgivare, du hade inga felkoder på kamgivare väl? LMM och blandningsfel kan bero på båda dessa givare. FAF |
|
|
jo jag hade på kamgivare med. men antagligen så är lmm lambdasonderna och vevaxel/kamgivarna trasiga. så får väl byta dom då. jag hade bilen inne på felsökning förut med. ca 3v innan den här gången då hade jag felkod på misstädning på 3cyl och magerblandning. så jag hade några till nu. men om man rycker ur kontakten till lmm.och kopplar in den igen. visar den som en felkod då senare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.