AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
55.524

Stålgrå M3 E46 önskas!

Sida 3 av 3
Har funderat på att kolla på den, men har svårt att komma över halskinnet och avsaknaden av lucka och H/K-system. Rena gissningar, men eftersom den utrustningen inte nämns så antar jag att den inte finns.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Någon talade om andrahandsvärdet på e46 m3, jag tror att m3an är så pass attraktiv att jag har svårt att se att dom ska sjunka så mycket mer i värde, iaf så länge vi snackar om bilar med rimliga ägarfärhållanden och miltal..
Visst, jag har sett en 01a som sålts för omkring 160 tusen, men då hade den 15 ägare, nästan 14000 mil på mätaren, någon buckla, spricka i rutan samt 17 tums vinterfälgar..
Jag tror precis som du att värdet kommer ligga rätt stadigt ett par år till.
Har knappt hänt något alls sedan jag letade 330/M3 Cab för 3 år sedan.
Och som du säger, det finns någon rishög på blocket för 179-189k, men de verkar vara riktiga häckar.
Det verkar vara ca 250k som gäller för ett fint exemplar i dagsläget.
Länk

Länk

Länk

Kanske redan har behandlat dessa annonser?
Det e ju det vissa har j*vligt svårt att förstå när dom e ute efter en M3:a
90% av dom som ringer/mejlar säger ett pris som ligger på samma nivå som en 325a eller något liknande.
Blir bara trött på dessa människor!

Ska du ha en fin M3a, få ägare, lågt miltal, mkt utr, samt mkt fräsch och välvårdad så får du ju punga ut minst 250 iaf. Enligt mej då!
Tr
42
Trigge
BMW 340i xDrive M-Performance Power Kit (MPPK) Touring 360 hk
Utsatta priser är en sak, faktiska priser en annan. Fråga de som sålt M3 senaste året - borde ju finnas ganska många här på forumet.

I sammanhanget kan sägas att en 325 2002 går på ca max 110 kkr....
BUMP. Sorry, men desperata tider kräver desperata åtgärder. :)
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Kolla på mobile.. det gjorde jag :-) Finns mycket fler bilar men det blir förstås lite dyrare.
Länk

"BMW när du älskar att betala"
Länk
Jensa, skrev längre upp att jag kollat på den
Phoenix M3- Vart skrev du det? Annonsen är ju inskickad den 20de och du har inte kommenterat någonting efter det i denna tråd vad jag kan se.
Sorry, skrev det i den andra tråden, citerar mig själv :)

"Var och kollade på den M3an i Osby igår för 275 000:-

ÖVERPRIS är väl ordet, inte mycke utrustning, skicket var inte det bästa och däcken runtom var av olika fabrikat och HELT slut.

Säljaren vägrade dessutom gå ner i pris för däcken, haha. "
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Däck av olika fabrikat ... som dessutom varl helt slut ... låter knappast som en seriös M3-ägare. Bara det är ju en varningssignal om något. När man läser annonsen låter det som att det är en superbil i superskick.
Han hade tappat en burk färg på serviceboken, gick inte ens få upp vissa sidor, de var ihopklistrade.

När jag frågade om vi kunde ta en sväng sa han:
- "gör du det"
- "Ska du inte med och visa vägen då?"
- "Ne det behöver jag inte"

Jag fick tjata på att han skulle åka med, seriöst då att INTE ens åka med sin egna bil men vill sälja.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vissa säljare är spännande att ha och göra med. Fick en gång nyckeln till en A4 3,0 på Blocket av en totalt ovetande sambo som bara höll ut nyckeln genom ytterdörren. Säljaren befann sig 10 mil bort i skärgården men tyckte jag kunde ta en sväng ändå.

Verkar som jag ger ett ganska schysst intryck på telefon ändå...

--------------------------------
//Lövet
Tr
42
Trigge
BMW 340i xDrive M-Performance Power Kit (MPPK) Touring 360 hk
Det är inte ovanligt att många naiva människor blir rejält blåsta av oärliga spekulanter...

Har hänt att de gett nycklar och aldrig återsett bilen därefter.
Förstår inte hur man vågar, förstår inte att det finns sådana människor som är helt körda.

Nu var ju inte bilen så fin som den "borde" vara för 275 000:- så det gör inget, känns bra att det inte blev den.
Han fick ett bud på 250 men tog inte det, hade inte ens gett 230 för den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.