AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
973

nån som prövat NOS i bmw 530-v8?hur göra

kr
169
krille1488
850i-91
740i-95
m5 -90
som rubriken lyder, skulle jag pröva lite gas i min 530. vad för system?hur o vad göra?

krille
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Det beror ju på flera olika saker, främst ambition (hk) och budget. Jag var sugen att prova 100hk lustgas på min E34 540. Detta eftersom raggarna ju påstår att det är billigt trim. Det visade sej tyvärr vara trams.
Jag kollade runt på vad som fanns och vad det kostade. Jag ville givetvis ha ett vått system. Det skulle vara en nossel per cylinder och programmerbart med en PC.
Det sistnmnda fanns inte ens! Mina grundkrav gjorde att jag var tvungen skaffa det absolut värsta som fanns på marknaden och då snackar vi ca 20.000kr vid egenimport. Och det var när dollarn stod betydligt lägre än nu...
Med lägre ambition gällande teknik kommer man undan billigare, men då är det ju stenåldersjunk.

äsch snacka skit...
köp ett vått NOS system och ta kontakt med nån gammel jänkeräv så kommer du billigt undan...
kr
169
krille1488
850i-91
740i-95
m5 -90
jo har hört runt och en massa positivt bara, blir nog o testa
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Skit kan du snacka själv.
Visst, nöjer man sej med ett förhistoriskt system som är tänkt för en stötstångsmotor med förgasare och brytartändning så blir det inte ett speciellt dyrt system. Men då sitter man ju med skräp i mina ögon. Munstycken slutade jag med när jag sålde moppen för 20 år sedan och dit vill jag inte tillbaka. Jag tänkte mej givetvis ett system som jobbade med elektroniska spridare som man justerade med en PC. Fanns inte att uppbringa. Hightech?
Konceptet lustgas som sådant är ju dock väl utprovat och nöjer man sej med så pass liten effektökning att man inte behöver backa tändningen fungerar ett vanligt jänkesystem även på en helt modern motor. Men...
Räkna även med att kattarna lär ta en hel del stryk.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.