AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.019

ingern spridar signal . och soppa pumpen går ej e36 325 -92

jag har ett fel på min bil efter motorbytet ,,, jag får ingen spridar signal . och soppa pum´pen startar ej .. men ger man soppa pumps relät jord . så startar pumpen . ,em spridarna öppnar inte ,.,.. någon som kan veta vad det kan vara för fel .. har mätt upp allt svar men hittar inget ,,.
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Får du varvtalssignal?

__
//Niklas
det vet jag inte ,, har det något samband eller ,,
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Om styrboxen inte får någon varvtalssignal så vet den inte om motorn roterar och öppnar inga spridare eller skickar någon gnista.

Går pumpen någon sekund när du vrider på nyckeln?

__
//Niklas
nej pumpen går inte alls ,,, då får jag mäta om jsg har någon signal därifrån ,,, om jag inte har det , vad kan det vara för fel
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Kan det vara nått fel på styrboxen för den ska slå på pumpen i nån sekund när man vrider på nyckeln om inte reläet är trasigt.

__
//Niklas
relät slår inte på .. får mäta ut signalen från boxen .. men jordar men relät startar pumpen ...
ik
49
ikea
E39 530d -03
E39 540ia -97
E30 323 turbo -85
E34 525 -91 isbil.
E36 325 coupe - 92 isbil.
jag skulle gissa på vevaxelgivaren. min 325 dog under körning, då gick ej pumpen eller tändningen, bytte givaren sen fungerade den. kan tillägga att det gick att bogsera bilen så startade den när den kom övet 1200varv/min och gick då att köra så länga man hade varvet uppe.

skriv gärna om du får igång maskinen.

lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.