|
|
|
|---|---|
|
För er som oxå kan tänka sig att ha krok på bilen! Jag har satt på drag på min och har den som bruksbil!Länk MVH Sandor S. | |
| Borde vara olagligt att montera drag på en vacker coupe! | |
|
Finns den som löstagbar, eller infällbar? |
|
|
Rått med dragkrok på e24 ju,min lossas ganska snabbt med att demontera två bult. |
|
|
Tror man bör se lite med att handla en begagnad dragkrok. Kan vara så att bilprovningen vill se vissa papper på vad kroken är klassad för. Kanske går dessa att hitta på nätet? Eller kanske räcker det med en läsbar typskylt på kroken? Menar inte att det behöver bli problem någon kanske vet mer bestämt vad som gäller, annars bäst att kolla upp innan man köper/monterar en begagnad krok. |
|
|
Hej! Man måste ha en typskylt på draget och en monteringsbeskrivning. Jag köpte ett begagnat drag från en E28 som nästan är identisk med E24 draget! Jag skickade ett mail till Oris som tilverkade draget och fick monteringsbeskrivning till både E28 och E24! Väldigt generöst av Oris! Sen var det bara att göra en mindre justering vid bakaxelinfästningen och åka till besiktningen. Inga som helst problem! MVH Sandor S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.