|
|
|
|---|---|
|
Noen som vet om det bare er å skifte kassettspilleren med en CD-spiller på E39? Begge deler er BMW Business. Er det plag and play, eller må hele radiodelen byttes også? | |
| Jag har samma fråga. Jag har endast kassett men vill byta till cd. Var kostar en sådan? Är det svårt att byta? | |
|
Den er ikke vanskelig å ta ut, du må bare ta av volumknappen på radioen også presse inn en liten skrutrekker, tror jeg. Men om det er samme kontakt er jeg ikke sikker på. En CD-spiller koster 1000-1500 kr brukt. |
|
|
Tyckte också det var tråkigt med kasettdäck i början, men jag stoppade i en kasettadapter med plugg för mp3-spelare. Plötsligt hade jag tillgång till 5-600låtar i bilen... Förutom att det hörs lite malande fr däcket under spelning och att man inte har jättekrav på ljudkvalitet, missar man funktionen bläddra låtar fr. ratten. Men det är ju en smaksak. Själv är jag trött på att ha cd-skivor liggande i bilen... Stillaman |
|
|
Det är inga problem att byta en buisness-kasett till en buisness-cd, bara att plugga in. Gjorde det på min 528-97 för flera år sen och det fungerar fortfarande. Thomas |
|
|
Takk. Da regner jeg med at det er samme kontakt og at kontrollene på rattet vil fungere som før. Det er jo radiodelen som håndterer volum osv. Jeg tar sjansen på å kjøpe CD-spilleren :-) |
|
|
Finns väl både med runda och platta kontaktstift om jag inte minns fel? Kanske bäst att kolla det först? Stillaman |
|
|
OK, jeg får ta ut spilleren å se først. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.