|
|
|
|---|---|
|
Hej, sökte i forumet men kände inget "100 %"-igt svar, därav denna tråd... Fick varning att vänstra halvljuset var ur funktion, bytte till nytt, samt passade på att även byta det högra. Plötsligt visar det högra halvljuset att det inte fungerar längre, men när jag kontrollerade så lyste lampan (trots varning). 1-2 veckor gick och idag märkte jag att även det högra har slocknat och då undrar jag vad det är för problem samt om detta är något man kan "åtgärda" själv eller om ska man ta in bilen till en mekaniker? Måste även tillägga att vid tillfället hade jag inga standard halvljuslampor som jag bytte de gamla med, utan jag jag hade 2 st nya "xenon look" lampor från biltema som jag tänkte att det får bli dem för stunden (vet inte ens om de är godkända) innan standard sätts in... Tack på förhand. | |
|
känn på halvljus-reläet om de blir varmt. mitt "pajade" här om dagen. plockade isär de å kollade. luktade bränt från de. va jag förstår så är de dubbelt dragande och blir de nått fel i de kanske de skickar för mycket spänning till ena lampan. å när den byttes blev det bakström eller nått.. jag är ingen hejare på el. men kan vara värt att kolla om de blir vamt iaf ;) BMW ownz |
|
|
Tack, hehe, följdfrågor: var sitter detta reläet, hur ser det ut och hur byter man det? :D |
|
|
mitt sitter i säkringsboxen. vet inte hur det ser ut på din. men antar att det är nått liknande. och på min är de bara att ta i det och rycka till så får man de i handen. grönt är det också :) Länk nr 5 och 6 tror jag de ska vara. mina ser ut så iaf. en till helljuset och de andra relät till halvljuset. dessa fanns bara på bmw. speciella relän som är dubbelt dragande verkar bara finnas till just bmw. 106,72kr för mitt ;) hoppas det hjälper. BMW ownz |
|
|
kom på en smart grej. om du har 2 st likadana kan du ju bara byta plats på dem och se om de blir bättre ;) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.