|
|
|
|---|---|
Nisse81 |
Hej! Har en röd M3 E36 1995 Cabriolet till salu men det är dålig respons och undrar om någon vet varför, är det priset, att cabrioleter ej är intressanta nu? Bilen finns utanför lund Priset jag har satt är 115000:- Mil: 15700 K.A |
|
Jag förstår att det är dålig respons. M3 är en rolig bil men den är inte rolig att försäkra. En e46 m3 cab skulle kosta mig 25 k per år i försäkring. Min 320 kostar 6 k. Rent generellt är M3 en dyr bil att äga. "Målgruppen" unga män mellan 20 och 30 är av naturliga skäl inte kapitalstarka, särskilt inte när det är lågkonjunktur. Sen är cabbar alltid lättare att sälja i april än i september. + lågkonjunktur. Lägg gärna ut en länk till annonsen. Det finns folk på forumen som ge tips på hur man utformaren en bra annons. E |
|
Nisse81 |
Det är sant att till våren går det nog lättare. här är adresen till blocket Länk K.A |
|
Detaljer, men ändå, servicebok? Regelbundet servad är bra men du bör hänvisa till dokumentation. Vem har gjort servicen? På en M3 är service vid rätt tillfälle osv A och O. Har du ägt bilen länge bör du nämna det. Import? i så fall när. //E |
|
|
Importbil, intagen 2000-02 7 ägare .... Frasse |
|
|
Du har en del konkurrenter på Blocket som ligger lägre, 99-105 tkr. Även dom verkar kalla just nu så det är säkert säsongen som är fel. Garagera och vänta till våren är nog ett bra tips. Det gäller alla äldre M-modeller, oavsett om dom har tak eller ej. Servicebok är ju viktigt. Eller i varje fall att man vet när det senast gjordes en riktig Inspektion (1 eller 2). Skulle aldrig köpa en M-modell som ägaren inte vet sista Inspektion (eller motsvarande arbete gjort privat) på, då ska det vara riktigt billigt i så fall. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
Nisse81 |
Tack för svaren. K.A |
|
En bra tumregel är ju att försöka ta ett snitt på priserna på liknande individer och lägga sig någon tusenlapp under det. Man måste "ha något att komma med" för att motivera ett högre pris. Ett bra skick för miltalet räcker inte, låga mil eller ny årsmodell är de tyngsta posterna. Jag är t.ex. sugen på en M3 E36 med under 10 000 väldokumenterade mil på mätaren. Känns som jag kan sluta leta genast...Blir en mercedes istället. Försäkringspremierna är inte av denna värld. Jag är en sucker för originalare, inte ens fälgarna ska va bytta. Då är det svårt att leta M3... |
|
|
EDIT: Här är ett fint exempel tycker jag... Länk |
|
| EDIT IGEN: Som kan tänkas motsvara din bil alltså... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.