|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| En annan nyhet till 2010 är EfficientDynamics-varianten av 320d, som får 163 hk, 350nm (samma som nuvarande 177-hästars 2.0d) och ett utsläpp på bara 109 g co2. Prestandan är väl knappt märkbart sämre än nuvarande 320d om man får tro recensionerna, så det är ju riktigt intressant i min mening. | |
|
Och så skryter Audi med att deras A4 bara släpper ut 119g! Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Audi ligger steget efter, trots "försprång genom teknik" =) | |
| Skillanden på utsidan är huven, njurarna, lysena med led i blinkers, framspoiler, bakspolier, sidokjolar, bakluckan är annorlunda utformad för bakljusen som är infästa på den. På själva karrossen är dom identiska fast helröda med LED i. | |
|
He he, Audi har inte ens kommit på uttrycket "vorsprung durch technik" själva, utan snott det från NSU, vilka var stolta över sina wankel-motorer... Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Den nya 320d har 163hk, 360nm. Den ska endast dra 0,41l/ mil, vilket är världsrekord i snålhet om man tar i beaktning motorvolym, styrka! Det nya är lättrullande däck, sänktning av chassiet samt högre utväxling. | |
|
I november i fjol körde jag med min 318d-09 (143HK) från nord-Norge till södra Sverige och tillbaka till nord-Norge via svenska östkusten + lite småvägar - en total sträcka på 320 mil med ett snitt på 0,42 l/mil. Detta var med dubbdäck! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.