AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
805

lagom avgas bmw 530 v8

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
vad är lagom dvs att den låter gött men inte för mkt då menar jag att de typ vibrerar inuti bilen o man blir döv.

De som satt på nu var två dämpare o 3 tums rör men dämparna va slut de lät gött men kunde gärna låta lite mera men är rädd att me en blir de för mkt oljud så någon som har tios.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag hade 3" från kattarna, en liten simonsburk i mitten och en medelstor burk bak med 1x3" in och 2x2.5" ut på min E34:a med V8:a.. Lät riktigt mysigt men inte för mycket. Länk

Go
20
Gottfríd
BMW E34 540iM/6 -95 #484/797 Arktissilver
På min 540 så hade innehållet släppt i en av kattarna och sen lagt sig i slutburken.
Ja gjorde då dom så att ja skar upp sista ljuddämparen och lyfte av locket plockade ur bitarna som låg och täppte till.
Sen sågade jag av dom sista rören ut mot utblåset (du förstår vilka ja menar om du gör denna operation) Och sen svetsade ja bara ihop allt igen.

Blev kanonbra ljud, ja är mer än nöjd.
Ljudet blev härligt mulligt och inte ett dugg jobbigt på motorvägen, det mullrar så där grovt och härligt nu när man ligger i motorvägsfart för att sen nästan ge dig orgasm nä du trycker på för en omkörning.

Fördelen är också att det ser helt orginal ut och inte en massa fula hemmasvetsade burkar överallt under blen.
Notera dock att mitt avgasystem var väldigt fräscht i övrigt.
Det är ingen idé att göra detta om det är rostigt och jäkligt då är det bättre att bygga eget eller köpa nytt.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Så om jag fattar de rätt så rensade du alltså slutdämparen o satt sen ihop den igen eller?
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Gottfrid du har inge ljudklipp på de?
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Men om man bara rensar dämparen blir den inte väldigt skramlig då
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.