|
|
|
|---|---|
| Någon som har någon ide om varför sätesvärmarna i en E36 bara är i gång några sekunder efter man aktiverat dem? | |
| Det kan vara kortslutning/glapp i mattan, då slår antagligen systemet ifrån strömmen. Är det lika på både hö/vä? | |
| Höger- och vänstersida är likadana. | |
|
Kan det vara något överhettningsskydd som är trasigt och slår till. På min E36-94 så kopplar den ju från helfart till halvfart på stolsvärmen efter ett tag. Vet inte om detta går på värme eller tid men någon omkopplign sker ju. /Patrik, som tyvärr bara har värme på passagerarsidan i cabben men någon tråd är av i förarstolen så där är det ingen värme alls /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
325cabrio det du beskriver i din E34 är vad jag förstått normalt i alla modernare bilar, alltså att de går ner till halvfart efter en stund. ----- Hur kollar man om det är ett överhettningsskydd, finns det någon som har ett komplett elschema över stolsvärmen? |
|
|
Så var det på min e46 med . Man fick trycka igång den, om och om igen tills det blev lite värme i stolen eller om man satt på vänster skinka utan att trycka ner högerskinkan (!) När jag fick tillfälle att byta mina solkiga stolar till en komplett inredning från en 02 med säten i nyskick försvann problemet! Jag tror det är något fel på värmeslingorna i sätena, sorry! If it aint broken - dont fix it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.