AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.616

Geschwind's Auto Motor i Sthlm

ha
97
hampuz25
528i -98
540iAM - 00
Hejsan,

har någon härifrån erfarenheter från denna verkstad?

Mvh H.

Har bara positiva erfarenheter så det är en bra verkstad.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Har hört goda vitsord från ett par personer om den verkstan.

--------------------------------
//Lövet
gu
159
gusse
320i Touring 2009
Jag har haft min bil hos dem flera gånger. Jag har stort förtroende för Ubbes kunskaper om BMW. Bra bemötande, inga långa väntetider och humana priser. Och jag är inte på något sätt lierad med dem, bara en nöjd kund.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej hopp.

Var förbi Geschwind´s auto-motor idag angående ett stundande byte av olja i automaten. En fin verkstad och ett trevligt bemötande var mitt första intryck. Kommer att lämna in bilen hos dem inom en snar framtid (måste bara tömma spargrisen först :)

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Gusse: Såg att du hade en 540 ia touring. Har du bytt olja i automaten i den? Iså fall hur långt hade den rullat vid bytet? Hur långt har den rullat efter bytet? Märkte du ngn skillnad?

Tacksam för info :)

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
gu
159
gusse
320i Touring 2009
Nej, jag har inte låtit byta olja i automaten. Borde man det? Jag får ingen klarhet i om man ska eller inte. En del säger si andra så.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Gusse: Har också fått olika svar på den frågan. Dock så verkar det som att tillverkaren av lådan ZF rekommenderar ett oljebyte antingen när bilen är 10 år gammal eller har nått 15.000 mil, det som inträffar först. Detta är för att bibehålla lådans funktion och förmodligen livslängd. Om tillverkaren rekommenderar det så väger det tyngre i mina öron än att Bmw säger att man ej byta pga. att det är lifetime olja i lådan, och således skall hålla lådans livslängd....

När jag pratade med dem på Geschwind´s så rekommenderade de ett byte. Jag ser inget fel med att byta oljan, så så fort jag fått ihop pengarna så skall jag lämna in den för ett oljebyte i lådan.

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
gu
159
gusse
320i Touring 2009
Vad skulle det kosta?
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Gusse: Filter + packning c:a 700 sek, olja c:a 8 liter (man får inte ut all olja) a´240 kr/litern = c:a 2000 sek, arbete 1000 sek. Totalt: 3.700 sek. Om man vill vara riktigt "petig" kan man göra ytterligare ett byte efter c:a 100-300 mil. Då får man ut c:a 6 liter (lossar bara pluggen vid det tillfället).

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Nej, det har jag inte. Men det kanske är på G.
An
72
Angel Eyes
318d Touring -10
Kan ju tillägga att Urban tidigare jobbade hos Bil och Motorteknik i Huddinge som det brukar talas varmt om här på forumet. Det är delvis tack vare Ubbe som Perre har haft ett otroligt gott rykte.
Ok. Min har gått 25000mil och funkar helt perfekt. Jag ska oxå göra ett oljebyte i förebyggande anledning. Jag hade tänkt göra det själv. Lycka till och hör av dig på Fredag hur det gick.
Har haft bilar många gånger hos dom och har bara positiva erfarenheter. Urban och Torbjörn (bröderna Geschwind) har jobbat hos Bil och Motorteknik i Huddinge och båda är grymt trevliga, grymt skickliga och bättre priser än många andra bra verkstäder.

Har också hört att det är tack vare bröderna som B&M i Huddinge har ett gott rykte.

Jag hittade dit av en slump, kupefläkten hade rasat i 740:n och BMW ville ha 10.000 för att reparera. Lät för dyrt för en fläkt och åkte till Geschwind på vinst och förlust. Ubbe bad mig öppna huven, sen dök han ner där några minuter. Sen kikade han upp glatt och sa att han hittat felet: säkringen är trasig!

Otroligt bra kille... jag har inget annat att göra med dom annat än att jag är imponerad av yrkesskickliga pch pålitliga personer.

Rekommenderas för den som vill ha bästa service på sin BMW i Stockholm.
ar
457
argungu
118i -20
Geschwind. Vilket trevligt och bra namn på en BMW-mekaniker!
Den firman ska jag lägga på minnet.

/Erik
Cu
21
Cutlass
X3 3,0 D -11
Jag har varit kund hos Geschwind sedan starten och förblir

Bra bemötande, väl utfört arbete och humana priser
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.