AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.068

BMW 740 -95 som endast gått 1080mil

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Pratade precis med en kompis som träffat på en 80-årig tant i hans barndomsby. Tanten hade en BMW 740 -95 som hon haft sedan ny och nu hade bilen gått, hör och häpna, 1080mil! Inte ett fel hade det varit på bilen :-). Bilen var i vad man kan kalla nyskick. Min vän frågade givetvis om bilen var tillsalu, men tanten ville inte sälja den ännu, då hon hade den till att handla med.

Nu är frågan, vad kan en sådan här bil vara värd?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ahhhh...f-n, den skulle man ju köpa direkt.
He,he.."handla med", det var en seriös tant må jag säga..

Omöjligt att svara på värde så där exakt, men nog är den en av dom absolut sista bilar jag trodde bara kördes "en gång i veckan" till ICA och endast har dryga 1000mil(garanterade förmodar jag) rullade..

Jag skulle nog bearbeta tanten med frågor om salutillfälle varje vecka tills jag fått köpa den..
Men naturligtvis till ca peng som en " normal E38" betingar idag(opppss) ;)))

Ok, om jag ska spekulera lite så har jag svårt att tro att den blir till salu för under 50', om nu inte gumman blir lite "smålurad" av någon snål entusiast ;)
50 papp kanske låter lågt för någon, men det är vad jag tror "gränsen går" för en dylik vagn utan att precisera mig mer..

Mvh Janne.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Bilnumret togs och tanten ska väl arbetas på lite med silkesvantar. Bilen var isblå med ljusinredning, mycket utrustning och det fanns inga vinterdäck då den inte användes under den årstiden. Med tanke på att det för några år sedan sålden en 518 som gått 46mil för runt 50' så borde denna betinga ett något högre pris.
Var på Bmw solna förra veckan,och kom där i slang med en meck.
Han sade att veckan innan så servade han en sprillans 740 00a på 700mil.
Bilen står bara i ett garage hos ägaren på Lidingö. han sade att den luktade nyskick och var helt felfri, och nu har en dam en annan??Helt fantastiskt.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Lägger man ut den på auktion i Tyskland så kan man nog få bra (skäligt mao) betalt! Titta bara på vad man begär där för fina lågmilade E32'or.

Detta måste ju vara en unik vagn, som med en grundlig rekonditionering borde mer eller mindre se ut som ny :)

Värdet är ju väldigt svårt, finns väl ett mindre antal entusiaster som kan tänka sig att betala bra för en sådan bil. 100' kanske?

______

Foto Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det finns en bil med liknande bil i Gävle trakten också! Jag tror den har till och med gått under 1000 mil!

M3 E30Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.