AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
976

M3 Coupé 94 års - värd vadå?

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Fick nys om en M3-94 till salu via en bekants bekant. Har inte sett bilen än men har fått ganska mycket information. Undrar vad som är rimligt att ge för den, eller snarare, vad får jag om jag säljer den?

Den är Dakargul, verkar som en del inte gillar den färgen men jag tycker den är perfekt. Svart nappaläder, inredningen är i riktigt bra skick.
Lacken är sådär, rost längst ned på framskärmarna och vid nummerskyltsbelysningen på bakluckan. Stenskott fram. I övrigt räddbar med en polering tror jag.
Den har rullat långt för en M-modell tycker jag, 25100 mil. Serviceboken finns men sista stämpeln var visst vid 11700 mil så den är inte mycket av värde längre. Finns ingen uppgift om när det senast gjordes en riktigt Inspektion 1/2 förutom den i boken vid 11700. Det enda man vet är att oljan är nybytt.
Klimaten finns såklart men lika självfallet är den defekt. "Måste fyllas" enligt säljaren.
Fult stylad fram (enligt mig iaf), med angel-eyes, svartsprayade njurar och klarglas. Sitter nån M-färgad dekal i framrutan också. Annars är den ganska förskonad från styling. Besiktigad och skattad är den ett tag framöver. Ska enligt uppgift inte finnas några tekniska fel, enbart lacken och klimaten. Den står på "allvädersdäck" enligt säljaren, vad nu det kan vara. Fälgarna verkar dock vara originalen.

Vad kan den vara värd? Känns som det finns rätt många till salu. Jag vet ju i grova drag vad jag kan få lös den för, men vill gärna höra vad ni tror man får för den om man annonser här eller på Blocket?

Internationellt E34 M5 register Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
55-60 gissar jag på...Köpte min M3 E36 -97 som gått 16' mil med ny motor vid 11' mil i vintras för 75' med en trasig framdämpare och, halvrisiga däck och a/c tom. A/C'n räckte faktiskt att fylla på så hoppade den igång igen.

M V H
Stephan

RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Håller med Stephan, slutpris 55-60 k

/Rickard
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Håller med, max.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag skulle inte betala över 50' för en stylad M3e36 med rostiga skärmar och värdelösa däck. Dessutom långmilad utan dokumenterad service.

Känns som du direkt har kostnader på minst 20'-30' för att få den skapligt i ordning.

Personligen skulle jag då hellre samlat ihop 80'-90' och fått en betydligt finare bil direkt.

Typ denna 3.2:a: Länk
(vet iofs inget mer än det som står i annonsen)
Lacka framskärmar + bagagelucka (eller byte) nya strålkastare (bör gå att byta dom som sitter på mot original och kanske få en slant), njurar + fylla Klima, trasig kondensor är vanligt på andra BMW av liknande årgång, kostar ca 1tkr + fyllningen, sen har den ett klart högre värde än 55tkr.

Så köp om du får den billigt:)

Stephan
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Tack för era svar! Hmm, billigt och billigt, det s.k "kanonpriset" som jag skulle få ligger bara ett par tusingar bort från eran värdering och då förutsätter det att jag köper en defekt M5:a och en vanlig E34 520i reservdelsbil samtidigt av samma person. Verkar inte bli nån större vinst, om någon alls. Dessutom ska allt köras ner från Norrland.
Löst ska han ha 70 för M3:an säger han och det är den ju definitivt inte värd. I vilket fall så är det nya bromsar och koppling på den. Hans kompis som hade den innan har bytt detta. Det är det enda som finns i dokumentationsväg förutom bes-protokoll och den dåligt ifyllda boken. Nej, hoppar nog detta objekt tror jag.

Internationellt E34 M5 register Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.